אמונה

ההורים נגד ההתחזקות

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום שמי רונן כהן (שם בדוי) אני לא יכול להגיד את השם האמיתי של מפני שאם ההורים שלי ידעו שאני נכנס להידברות, ובמיוחד שואל שאלות אז הם מאוד יכעסו. טוב אז הסיפור שלי מתחיל כך: אני גודל בבית חילוני ההתחזקות שלי התחילה בתקופת הבר מצווה אני התחלתי להניח תפילין לשמור שבת וכשרות,וככה המשכתי עד גיל 14 בגיל 14 הוריי לא הסכימו יותר שאני ישמור שבת בטענה שאני הורס את המשפחתיות שלנו כי אני לא בא לטיולים משפחתיים אז הפסקתי לשמור שבת עד גיל 15,בגיל 15 התחלתי לשמור שבת עוד פעם, כי בגיל 15 הכרתי חבר שהכיר לי את הידברות ואת זמיר כהן והתחלתי לשמוע הרצאות, פשוט התמכרתי להרצאות המאלפות של הרב זמיר כהן והרב יצחק פנגר, ואני לא יכולתי יותר לחלל שבת והחלטתי לריב עם הוריי בשביל שבת קודש, והתחלתי לשמור, בגיל 15 וחצי הגעתי למצב שאני ממש רוצה לעבור לישיבה, שאני לא יכול עם הפריצות בבית הספר החילוני, עם כל ההבל שמדברים עליו, רק מדברים על בנות ולא על התורה הקדושה, אני לא יכול יותר קשה לי בלי התורה הקדושה,תעוזר לי מה לעשות, כל כך רוצה ישיבה, מה לעשות כדי שהוריי ירשו לי?

תשובה

שלום וברכה

בכדי לקבל הסכמת ההורים לעבור לישיבה, תצטרך לעבוד הרבה על כיבוד הורים, ככל שתכבד אותם יותר, בכל מה שאפשר, ואינו נוגד את האמונה שלך, כך הם יקבלו אותך יותר ויותר כפי שאתה.

בכל ימות השבוע כששמירת השבת לא עומדת על הפרק, תרבה לכבד אותם, בהתנהגות ובדיבור למופת, בעזרה בבית וכדומה, כך הם יאפשרו לך יותר ויותר להתנהג בשמירת השבת כרצונך וכאמונתך.  

החשש הגדול של ההורים, שבניהם חוזרים בתשובה, כי הם חוששים לאבד את הבן שלהם. ככל שיכירו בכך ששמירת התורה והאמונה עושים אותך לבן אדם יותר טוב ויותר מתחשב, הם יקבלו את השינוי בברכה, וישפיע במשך הזמן גם עליהם. הם יכירו כי לא רק שהם לא מאבדים את הבן שלהם, אלא להיפך, הבן מכבד ומוקיר יותר, וזהיר מלפגוע באחרים, וכפי שהתורה דורשת. 

ככל שתתמיד בכך, הם יקבלו את המעבר ישיבה, ג"כ בהבנה.

לתוספת הבהרה, וכל מקרה של חיפוש הכוונה לישיבה וכדומה ניתן ליצור בטלמסר שמספרו036106061

פורים שמח - מנשה ישראל

להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה