הלכות ומנהגים

דקדוקי צניעות אצל בנות ונשים

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

כבוד הרב שלום, יש לי 2 שאלות אם אפשר

 

 1. בנוגע לצניעות, ע"פ ההלכה הבנתי כי על בנות ללבוש חצאית בצורה כזו שבישיבה ברכיים יהיו מכוסות, חולצה-כיסוי מרפקים ועד צוואר. לא ללבוש פריט לבוש אדום ולא להתלבש בצורה "צעקנית" מדי. שאלתי היא כבוד הרב, מאין הגיע העניין ללבוש גרביונים/גרביים? והבנתי שבכלל יש דרגות לצניעות בצבעי הגרביונים. כבוד הרב, אם אפשר לדעת, האם בשולחן ערוך רשום שיש ללבוש גרביונים?

 

 2. כבוד הרב, רציתי לדעת אם אני יכולה לשתות משקה חלבי (נס קפה/שוקו) בבית קפה שאין בו תעודת כשרות, אם כן-אז האם בכוס זכוכית. כבוד הרב אני התחלתי לחזור בתשובה לפני שנתיים ואני גרה בעיר שבאף מסעדה/בית קפה אין תעודת כשרות (חוץ מבית קפה אחד שיש בעיר). אני מבינה את הבעיותיות לאכול אוכל במקומות האלה אבל רציתי לדעת אם לכל היותר ניתן לשתות משקה מכיוון במידה ואני לא אוכל להיות במקומות האלה, כל הקשרים עם חבריי פשוט יתנתקו. אני חוזרת בתשובה אבל אני לא רוצה שזה יביא לכך שאני אתנתק מחבריי. המון המון תודה לך

תשובה

שלום וברכה

1. הרגליים כולם צריכות להיות מכוסות וכל הרגל היא בגדר ערווה שחובה לכסותו, כמבואר בהרחבה בספר טהרת הבית של מרן הגר"ע יוסף. החלק העליון של הרגל אסור לו להיות מובלט והחלק התחתון של הרגל אין בעיה שהוא מופרד אבל חובה לכסותו.

2. קפה ללא חלב בכוס חד פעמית או בכוס זכוכית, אין כל בעייה. קפה עם חלב יש לברר בבית הקפה באיזה חלב הוא משתמש, אם הם משתמשים בחלב כשר, תוכלי לשתות שם ללא כל בעייה.

שבת שלום,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה