אמונה

ביאת משיח עכשיו לאור המצב הרוחני האישי

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

אני כל הזמן שומע שצריך להתפלל למשיח צדקנו שיגיע במהרה ולצפות לו ממש ולצעוק אפילו שיגיע כבר.. אני יודע כמובן שמשיח זה דבר טוב אבל איך אני שאני רק בתהליך התחזקות ועוד לא חזרתי בתשובה שלמה, אני שואף לאט לאט ומתקדם כל פעם לוקח על עצמי עוד משהו , ברוך השם אני עם ציצית כיפה מניח תפילין כל יום שומר שבת הולך לשיעורי תורה הפסקתי לאכול במקומות שפותחים בשבת , אבל מנגד יש עוד הרבה חטאים ועוונות שעליי לתקן , ככל שאני נכנס יותר ליהדות אני מבין כמה אני רחוק מלתקן הכל... אבל השאלה שלי איך בעצם אם אני לא איזה צדיק איך אני יכול לצפות למשיח באמת אם אני יודע שכשמשיח בא, אנשים כמוני לא ישארו בכלל אלא רק הצדיקים ? זה קצת כמו לבקש משהו שיפגע בך בסופו של דבר .. סליחה על הבורות

תשובה

שלום ידידי הנכבד

לב יודע מרת נפשו, ואני מתמודד עם אותה בעיה כמוך. כולנו רוצים להיות נמצאים תמיד במצב התחזקות, אבל אנו יודעים עד כמה אנו רחוקים משלימות. היינו רוצים לקבל פני משיח עם פנים וידיים נקיות, אולי היינו אף חפצים לסיים עוד חלקים גדלים מהתורה הק' בטרם נראה פני משיח, אולם, כל אלו הן חשבונות אישיים. לעומת זאת ביאת המשיח ממש עכשיו היא העניין הכי כללי הנוגע לעם היהודי, לאונושות כולה, ומעל כולם לשכינה הקדושה הנמצאת בגלות אלפי שנים. וברור שעל החישוב הכלל עולמי לדחות כליל כל חישוב אישי פרטי.

וכך סיכם את העניין אחד מגדולי אדמור"י החסידות בפולניה בספרו תפארת שלמה (לחג הסוכות):

"אנו אומרים אמן יהא שמיה רבא מברך וכו', כי כל איש אשר נגע יראת השם בלבבו צריך לשום עיקר מגמתו בתפלתו רק עבור כבוד הבורא יתברך שמו, שיתגדל ויתקדש שמו הגדול, ולא ישים על לבו מה שחסר לו בעניני עולם הזה".

"גם על מה שנוגע בעניני הנפש, אשר לב יודע מרת נפשו שלא יצא ידי חובתו בעבדות הבורא, ולא שב עדיין בתשובה שלימה לנכון, וירא לנפשו מפחד הגיהנום רחמנא ליצלן, גם זה איננו העיקר המכוון, רק מה שנוגע לכבוד הבורא ברוך הוא אשר שמו מחולל בין הגויים כידוע שאין שמו שלם ולא הכסא שלם עד אשר יבא מהרה משיח צדקנו ויחיש גאולתינו".

"וזהו מה שאמרו כמה מחכמינו בגמרא (סנהדרין צח, ב) ייתי ולא אחמיניה [יבוא המשיח - ולא אראנו] פירוש: אף כי האדם יודע מרת נפשו שלא יצא עדיין ידי חובתו בתורה ומצוות, ובושה תכסה פניו כאשר יבוא משיח צדקנו ומי יודע אם יזכה לראותו, עם כל זה צריך להיות עומד ומצפה שיבוא במהרה בימינו. וזהו שנאמר (תהלים קיח, כה) אנא ד' הושיעה נא. פירוש שהקב"ה יעננו במה שנוגע לכבודו יתברך".

ולפי המבואר בספרים, עצם הויתור שלנו על כל חשבון אישי בעבור כבוד שמים וגאולת כנסת ישראל, מתקנת את הנפש ומכינה אותה לקבל פני משיח בפנים מאירות.

והעיקר, שיבוא כבר, במהרה, בימינו, עכשיו.

בהצלחה - מנשה ישראל

להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה