שאל את הרב - כללי

ללמוד רגשות מאבותינו הקדושים

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

ועוד שאלה שלא קשורה לנושא. שמעתי באחד משיעוריי התורה, שכשיעקב אבינו בא בפעם הראשונה של לאה, הוא עקר את בתוליה באצבעו כדי שלאה תיקלט מיד. ולכן הכתוב אומר על ראובן ´´ראשית אוני´´. דבר זה שנוי בעניי. חוץ מעצם המעשה שהוא ברוטלי ולא יעשה. ברוב ההרצאות בנושא יחסים באתר מובא כמה צריך להיות נעים ועדין עם האישה. ואף בהלכה אסור לקיים יחסים אם האישה לא מפויסת. אז קל וחומר, האם נאמר שיעקב אבינו יפעל בצורה כזאת? ועוד על דבר שלא להלכה ולא יודע אם יש לו מקור בחסידות. ואף אם לאה הסכימה ופוייסה, צריך לראות את התמונה במלואה, שהשניים לעולם לא קיימו יחסים והאם באמת נראת הפעם ראשונה? ועוד בליל החופה? והאם מזה יש לנו להקיש ´מעשה אבות - סימן לבנים´??? אשמח לקבל התיחסות לנושא. תודה רבה על תשומת הלב!

תשובה

שלום וברכה

כאשר אנו לומדים על האבות הקדושים והאימהות הקדושות, עלינו לזכור שלא מדובר באנשים כערכינו, לא נוכל להסיק מהרגשות שלנו, כדי ללמוד על רגשות האימהות הקדושות. אין כל ספק שלאה שמחה ועלזה בבעלה הקדוש והטהור שלא ראה קרי מימיו וחפצה בכל ליבה לעשות את רצונו שהיה גם רצונה.

בוודאי אם יבוא אדם בימינו וירצה לעשות את מעשה יעקב אבינו, נרים עליו גבה ונשאל אותו אם הוא אכן קדוש וטהור כאבינו יעקב והאם באמת אשתו מסכימה לכך, אבל לא כך נאמר לאבות הקדושים וכפי שכתבת צריך לראות את התמונה המלאה - צריך להבין קצת את רום מעלת האבות הקדושים כדי להבין במעט מן המעט את עומק מעשיהם.

בברכה,

בנימין שמואלי  


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה