שאל את הרב - כללי

מדוע לפעמים אמונתי בבורא נחלשת?

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

האמונה שלי בבורא היא מאוד חזקה ,אבל פעמים במקרים מסוימים וספצפים מאוד היא נופלת לדוגמא אני לא מבינה למה הקב´´ה מנסה אנשים צדיקים בנסיונות שקשורים לשמירת המצוות , אסביר את כוונתי לדוגמא שרה אמנו ,כאשר היא ואברהם הגיעו לפרעה והיא נלקחה בשבי ,למה היא הייתה צריכה להילקח לשבי ו"לחטוא" עם פרעה?כל החיים שלה שמרה על צניעות ,באמת מתוך אמונה אמיתית כל כך שמרה על עצמה אז למה הק"בה גרם להפך כיביכול ממה שהדת היהודית מבקשת מאיתנו? למה כאשר אדם כל כך רוצה להתקרב מוצבים בפניו מצבים שכיביכול אומרים אחרת? אשמח אם תענה, זה ממש דחוף וחשוב הנפילה הרוחנית הזאת קוראת לי כל תקופה מסוימת ועד עכשיו אני לא מבינה למה זה קורה?

תשובה

שלום וברכה

כיודע תכלית בריאת האדם הוא שיקבה שכר על מעשיו שיגיע לו בדין ולא בחסד שלא יהיה השכר בגדר מתנם חינם.

תכלית כל הניסיונות היא להגדיל את השכר המגיע לצדיקים, דבר זה לא יתכן ללא ניסיון קשה שיגדיל את שכר הצדיק. ללא הניסיונות התמידיים לא יתעלה האדם ולא יזכה להגיע לדרגה רוחנית גבוהה יותר.

הקב"ה שולח לכל אדם בכל מצב ניסיון המתאים למצב שלו ולפי כוחותיו בצורה שהוא יכול לעמוד בו וכלל שהאדם מתעלה יש לו כוח לעמוד בניסיון קשה יותר והוא מקבל עוד ועוד ניסיון. כאשר יגיע האדם למצב שאין לו ניסיונות, אין לו מה לחפש בעולם הזה ומיד יעלה לשמי שמיים לקבל שכרו.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה