שאל את הרב - כללי

פתרון חלום על נחש

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום, בחלומי ראיתי את נעלי שתיים מבנותי, והן מוטלות בעפר, מעל חור של נחש כנראה, ניערתי את העפר, ואז ראיתי, זנב שחור כלשהו בתוך החור/בור, חששתי שזהו נחש או שאולי עכברוש, ניגשתי להביא מעדר או את חפירה כדי להיות מוכנה להורגו ואז הוא יצא, זה היה נחש עם ראש גדול ומפותח, וסופו בזנב שחור וצר, לפתע משום מקום יצא תניו, אמרתי, טוב, שהם יריבו בינהם ויאכלו אחד את השני...אכן הם נלחמו ואז התנין פער פיו וונעץ שינויו בנחש, שראשו היה ממש בתוך פי התנין, אולם מסתבר שהוא הספיק להכיש את התנין, והתנין מת והנחש הצליח לצאת, פצוע מתוך התנין...הוא שכב שם ואז אני הבנתי שאני אאלץ להורגו. התלבטתי במה לבחור, מעדר או את ולקחתי את האת, והרגתי אותו בחיתוך ראשו...רק אז הגיע בעלי שפיזית, לא ראיתיו, אבל ראיתי אותי מספרת לו את שארע...ואז התעוררתי... אשמח לשמוע את דבריכם על החלום. יום טוב ובשורות טובות!

תשובה

שלום וברכה

חלומות על נחשים והעילמותן הינן רמז על פתיחת וסגירת חלונות הזדמנות חדשות בקשר למקורות פרנסה, בכל אופן יש להטיב את החלום בצורה עליה המליצו חז"ל:

לכת לבית הכנסת בהקדם האפשרי, ובשעה שהכהנים מברכים ברכת כהנים תגידי תפילה זאת:

רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם, אֲנִי שֶׁלָּךְ וַחֲלוֹמוֹתַי שֶׁלָּךְ, חֲלוֹם חָלַמְתִּי וְאֵינִי יוֹדֵעַ מַה הוּא. יְהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶיךָ יְהׂוָה אֱלֹהַי וֵאלֹהֵי אֲבוֹתַי, שֶׁיִּהְיוּ כָּל חֲלוֹמוֹתַי עָלַי וְעַל כָּל יִשְׂרָאֵל לְטוֹבָה, בֵּין שֶׁחָלַמְתִּי עַל עַצְמִי וּבֵין שֶׁחָלַמְתִּי עַל אֲחֵרִים, וּבֵין שֶׁחָלְמוּ אֲחֵרִים עָלַי.

אִם טוֹבִים הֵם חַזְּקֵם וְאַמְּצֵם, וְיִתְקַיְּמוּ בִי וּבָהֶם כַּחֲלוֹמוֹתָיו שֶׁל יוֹסֵף הַצַּדִּיק, וְאִם צְרִיכִים רְפוּאָה רְפָאֵם כְּחִזְקִיָּהוּ מֶלֶךְ יְהוּדָה מֵחָלְיוֹ, וּכְמִרְיָם הַנְּבִיאָה מִצָּרַעְתָּהּ, וּכְנַעֲמָן מִצָּרַעְתּוֹ, וּכְמֵי מָרָה עַל יְדֵי משֶׁה רַבֵּנוּ, וּכְמֵי יְרִחוֹ עַל יְדֵי אֱלִישָׁע.

וּכְשֵׁם שֶׁהָפַכְתָּ אֶת קִלְלַת בִּלְעָם הָרָשָׁע מִקְּלָלָה לִבְרָכָה כֵּן תַּהֲפוֹךְ כָּל חֲלוֹמוֹתַי עָלַי וְעַל כָּל יִשְׂרָאֵל לְטוֹבָה וְתִשְׁמְרֵנִי וּתְחָנֵּנִי וְתִרְצֵּנִי. אמן:

בהצלחה - מנשה ישראל  


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:פתרון חלוםהטבת חלום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה