שבת

שעון שבת במשפחה שחלקה דתיה

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום כבוד הרב! כבוד הרב,אני בחור דתי שנמצא בשבתות ובמועדים אצל משפחה שלא כולם בה דתיים,ולפני כניסת שבת/החג אני מדליק את האור של הפינת אוכל כדי שלא ידליקו אותו ח"ו באיסור בשבת,וכדי שנוכלך להנות ממנו כדי שלא תהא בעיה של הנאה ממעשה שבת,וגם לזכות משפחתי ולמנוע מהם חילול שבת,אבל אני יודע שבסופו של דבר מכבים אותו בלילה לאחר שהולכים כולם לישון,שאלתי היא האם מותר לי לעשות פעולה(ההדלקה של האור בפינת האוכל לפני כניסת השבת),למרות שאני יודע שכמעט בטוח שלאחר מכן יכבו את האור הזה ואז כביכול יוצא שבגלל שהדלקתי לפני,יכבו את זה אחרי באיסור שבת,רצוני לדעת הרב אם מותר לי להדליק את האור לפני כניסת השבת בהיתר,למרות שאני יודע שבמפורש יכבו אותו אח"כ באיסור כי הם לא ירצו להשאירו דלוק,או שאסור לעשות זאת? נ.ב:כבוד הרב אין להם שעון שבת,וזה בעייתי להתקין שם שעון שבת אם תציע פתרון זה. שבעז"ה יזכו לחזור בתשובה שלמה מתוך שמחה ואמונה,תברכם הרב! אשמח לקבל תשובה הרב,זה חשוב לי מאוד.אני יודע ששאלתי היא מקרה כמעט לא הכרחי בהלכה אבל אני רוצה להיות בטוח שהכל בסדר עם זה או לא.

תשובה

שלום וברכה

אם ללא זה שאתה מדליק את האור ביום שישי הם גם ידליקו את האור וגם יכבו הרי ברור שראוי שלפחות אתה תדליק את האור לפני כניסת השבת.

ה' יעזור שכל בני המשפחה יחזרו בתשובה שלימה. אציע שעד שהם חוזרים בתושבה תתן למשפחה את מחיר החשמל כדי שישאירו את האור במשך כל השבת.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה