תורה ומדע

מדוע השם לא מתגלה אלינו ושאלות נוספות

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום לכבוד רבני ההלכה של הדת היהודית כמובן , השאלה שלי נועדה רק בשביל הידע ולא רחמנא לצלן לכפירה . השאלה שלי היא ויסלח לי הקדוש ברוך הוא ,אם יתברר שאסור היה לי לשאול את זה, אז השאלות שלי 3 במספר הן : אני למשל אוהב באמת את הקדוש ברוך הוא ומאמין בו כראוי וכל מה שאני יכול לעשות לטובתו אני עושה , אז למה בכל זאת הקדוש ברוך הוא לא מראה לי את עצמו ? שאלה מספר 2 , ממבחינת דעה האנשים האם יכול להיות שאם הקדוש ברוך הוא , היה מראה את עצמו לאחרים אז האם במצב כזה , השאלה הייתה , האם אתה רוצה לקיים את מצוותו ולא שאלה של האם הוא קיים ? וכך יהיה יותר קל לאדם לקיים את מצוות הקדוש ברוך הוא ? ושוב אני מצטער , אם נפגעתם מההודעה הזאת. והשאלה השלישית היא , באם אתם עונים לי על השאלות הזאת , האם אתם מרשים שאני אפרסם את התגובות שלכם לשאלות האלה , לאחרים ? ואני אשמח אם אתם תגיבו לי להודעה הזאת . תודה רבה.

תשובה


שלום רב!

שאלות טובות;

התשובה היא שאפילו רק לראות מלאך, מראה נורא מאוד הוא, ואפשר למות מרוב פחד ובהלה.

הרי משה רבינו, הגדול מכל אדם בעולם, ביקש מהקדוש ב"ה לראות את כבודו, וַיֹּאמֶר לֹא תוּכַל לִרְאֹת אֶת פָּנָי - כִּי לֹא יִרְאַנִי הָאָדָם וָחָי: כלומר, שימות במקום.

ובילקוט שמעוני תורה פרשת כי תשא רמז שצו: שאל אנדרינוס קיסר לרבי יהושע: אמר לו; יש אדון לעולם? אמר לו; וכי עולם של הפקר הוא? אמר לו; ומי ברא שמים וארץ? אמר לו; הקדוש ברוך הוא - שנאמר; בראשית ברא וגו', אמר לו; ולמה אינו נגלה ב' פעמים בשנה - כדי שיראו הבריות - ותהא אימתו עליהן? אמר לו; לפי שאין העולם יכול לעמוד בזיוו - שנאמר; כי לא יראני האדם וחי, אמר לו; אם אינך מראה - איני מאמינך -
לחצי היום העמידו כנגד השמש - אמר לו; הסתכל בשמש ואתה רואהו, אמר לו; ומי יכול להסתכל בשמש?! אמר לו; ולא ישמעו אזניך מה שפיך מדבר?! ומה השמש שהוא אחד מאלף אלפים ורבוא רבון ממשמשין שמשמשין לפניו - אין כל בריה יכולה להסתכל בו - הקדוש ברוך הוא שזיוו מלא עולם - על אחת כמה וכמה
- ואימתי הוא מגלה כבודו? כשיאבדו אלילים מן העולם - שנאמר והאלילים כליל יחלוף - ואחר כך; ונשגב ה' לבדו - ואומר ונגלה כבוד ה' וגו', אין הנפש יוצאה מן הגוף עד שתראה פני השכינה - שנאמר; כי לא יראני האדם וחי.

הרשות נתונה לך לפרסם את התשובה.

הצלחה וברכה;

יעקב משה

להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה