הלכות ומנהגים

האם פרודה מותרת בקשר עם גבר אחר, כל זמן שלא קיבלה גט?

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום כבוד הרב חזק ואמץ על הכל [= יש לי כמה שאלות שמאוד מטרידות אותי. יש לי ידידה מזה הרבה שנים, לאחרונה חזרנו לקשר קצר סתם יושבים פה ושם, היא הייתה נשואה ויש לה ילדה, היא קיבלה את כל האישורים שלה כ"פרודה" מבעלה , האם זה נכון שבכדי שאני אוכל להיות איתה בכל צורה שהיא אני צריך לחכות לגט כתוב וחתום ע"י הרבנות מבעלה? כי עד עכשיו היא נחשבת אשת איש? האם גם אחרי הגט שהיא מקבלת ישנה תקופה שאני צריך לחכות לפני שאני אוכל לעשות איתה משהו כזה או אחר? 2. אותה בחורה שכבתי איתה בעבר הרחוק לפני החתונה, עכשיו היא נולדה בארץ ישראל כמו כן אחים ואחיות שלה, אבא שלה יהודי אבל לפי מה שאני יודע אמא שלה ממוצא רוסי, השאלה היא אם היא נחשבת "כגויה", כששאלתי אותה היא אמרה שאמא שלה יהודיה חשוב לי לקבל תשובה רצינית בנושא. 3. בעבר שכבתי עם גויות ורציתי להתייעץ איתך בתיקון עבור הדבר הזה, חשוב לי לציין כי שכבתי עם משהו כמו 3 עד 4 בחורות ה´ ירחם מתוכן 3 לא ידעתי את משמעות הדבר ולא עשיתי את זה מתוך ידיעה שמשכב עם גויה הוא דבר אסור וחמור, הבנתי שאנחנו נמצאים תבקופת השובבים ורציתי לדעת האם יש דרך שאוכל לכפר על המעשים האלה ? כל דרך שהיא. אני מקווה שאני לא מציק ומקשה עליך עם השאלות שלי במידה וכן מחילה ואני מצטער. תודה רבה כבוד הרב.

תשובה

שלום וברכה

כל זמן שהיא לא מקבלת גט מבעלה היא אכן אשת איש ואסור לך להתקרב אליה. אף לאחר הגט אסור לקיים כל קשר גופני עד לחתונה וטהרה במקווה כדין.

מאחר והיא כבר נשואה כעת לבעל יהודי, יש להניח שהיא קיבלה אישור על יהדותה ברבנות הראשית. אציע לברר מה אמרו ברבנות לפני הנישואין הראשונים שלה.

התיקון היסודי לכל חטא ובפרט לחטאים אלו היא התרחקות מוחלטת מחטא זה ומהדברים המביאים לחטא זה. זאת אומרת לקבל על עצמך שלא תשכב עוד עם אף אישה ללא שתהיה בטוח שהיא יהודייה וללא שתינשא לה והיא תטבול במקווה כדין. החרטה העמוקה על החטא וכן וידוי וזהו עיקר התשובה. כדי למרק את העוון ראוי לעשות תיקון על חטא זה. הרב בצרי שליט"א נוהג לעשות תיקון בימי חמשישי של פרשיות השובבי"ם על חטאים אלו. לפרטים 025376818.

ה' יעזור שתוכל להיטהר מכל החטאים ולהתקרב לבורא עולם כרצונך הטוב.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה