נשים

כיצד להתחזק בכיסוי ראש מלא?

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום כבוד הרב, אני אישה נשואה+ילדה בת שנה וחצי אני מנסה להתחזק בדת כמה שאפשר למרות הקושי, אני הולכת עם בנדנה( חצי כיסוי ראש) ואני רוצה לנסות לשים כיסוי ראש מלא רק אני מפחדת כי אמרו לי שאם אני אשים כיסוי ראש מלא ואז במשך הזמן אני אפול ואחזור לחצי כיסוי ראש אז יקרה לי משהו רע כי זאת עברה לשים ואחרי זה להוריד. האם עדיף לי לשים כיסוי ראש מלא אפילו אם בעתיד אני אוריד אותו, או להשאר עם החצי כיסוי ראש בגלל הפחד שאם אני יסיים כיסוי ראש מלא ואז אוריד יקרה לי משהו רע מהשמיים. אודה לכם אם תכלו לענות לי על זה בדחיפות בתודה מראש, אודליה!

תשובה

שלום וברכה

טעות נושנת נשתרשה בלב בני האדם החושבים שעדיף לעבור על חטא בצורה קבועה מאשר לנסות ולהתחזק ככל שיכולים. הדבר דומה למי שיאמר שעדיף להיות חולה כל הזמן ולא לטפל במחלה, מאשר לטפל במחלה ולהתרפאות למרות שנדע שככל הנראה נחזור לחלות, אין ספק שבוודאי עדיף לנסות להיות בריאה ככל האפשר.

בוודאי ראוי לך לקבל על עצמך בלי נדר ללכת עם כיסוי ראש ככל שתוכלי, ואם תפלי, תשובי ותתחזקי לאחר זמן. החטא בהליכה תמידית ללא כיסוי ראש הוא חמור יותר מאשר הליכה מזמן לזמן.

ראוי לדעת, אף מי שעדיין לא קיבלה על עצמה כיסוי ראש כלל הרי בכל יום ויום שהיא יכולה ללכת עם כיסוי ראש מלא כגון עקב הקור,וכו', בוודאי זכות גדולה היא, למעט בחטאים ולקיים מצווה של הליכה בכיסוי ראש אף אם זה לא בקביעות.

היי חזקה וקבלי על עצמך ללכת בכיסוי ראש מלא וה' יתן לך את הכוחות ללכת בכיסוי ראש מלא לאורך ימים.

בברכה,

בנימין שמואלי  


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה