חברה והשקפה

היכן ניתן להשתדך עם גרים ושאלות נוספות

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום לכבוד הרב העונה. 1.היכן ניתן להשתדך עם גרים\גרות? 2.שאלה כללית לגבי תנורו של עכנאי. הדף גמרא הזה מאוד תמוה בשבילי ברמת העיקרון, הכיצד יתכן שבת קול יוצאת מן השמים ואומרת במפורש על משהו שהוא טהור, וחכמים אומרים לא בשמים היא ומטמאים, הרי בוודאות נאמר להם טהור. האם דברי חכמים חזקים יותר מאשר דבר ה´? ואני יודע שפסיקת ההלכה היא בשיטת: יחיד ורבים, הלכה כרבים, אך האם גם בצורה קיצונית כזו? נגד רצון ה´? 3. ידוע לי שקיימת גזרת הבלנים. אך קצת קשה לי. למה לא מבטלים אותה? טעם זה כבר לא קיים! בית דין לא יכול לבטל גזרות של בית דין קודם לו אלא אם כן הוא גדול ממנו במניין ובחכמה. אך הטעם ברור בגזרה זו והוא בוטל. האם אם נקל על עם ישראל,לא יתקרבו יותר אל ה´ ויחזרו בתשובה? 4. העירוב. קצת קשה, סוג של עקיפה והתחכמות. כל השאלות הנ"ל לא חס ושלום בכוונה לא טובה, אלא באמת על מנת לקבל תשובות, זה ממש מעכב אותי ומפריע לי, אך ורק בגלל חוסר הידע שלי. אבקש שתענו לי תשובה מפורטת. תודה רבה מראש, אתם עושים עבודת קודש.

תשובה

שלום וברכה

1. לא ידוע לי, אני מניח שכל השדכנים של בעלי תשובה מתעסקים גם בגרים.

2. מאחר ובתורה כתוב אחרי רבים להטות, גילה לנו כבר בורא עולם שרצונו יהיה שלעולם נפסוק אחר הרוב, ואין כוח בבת קול לשנות רצון זה, רק מעמד שיהיה כמו הר סיני יוכל אולי לשנות משהו בתורה.

וכפי המבואר בספרים היה זה נסיון עצום לחברי ר´ אליעזר, לראות אם הם יסטו מהתורה, ונחת רוח גדולה היתה לפני בורא עולם כאשר הם עמדו בניסיון, וכמבואר בדברי הגמרא שבאותה שעה שמח בורא עולם ואמר נצחוני בניי, והכוונה היא שהקב"ה שמח שהם התגברו על הניסיון הקשה.

3. לא הבנתי כל כך את שאלתך. נא לשאול שוב.

4. העירוב לא מועיל ברשות הרבים. העירוב מועיל רק בכרמלית שהוא איסור דרבנן שחז"ל קבעו לכתחילה שהאיסור שלהם הוא רק בכרמלית הדומה לרשות הרבים ולא בכרמלית שיש שם צורת של פתח מוקפים מכל סביביו, זהו העירוב המועיל לכרמלית שאסור רק מדרבנן.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה