שאל את הרב - כללי

אמונתו של אברהם אבינו ובטחונו בהשם

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

אם אפשר בבקשה - כמה שאלות. תודה. 1) ידוע לכולנו שאברהם אבינו הוא עמוד האמונה והביטחון בבורא עולם, הוא האדם הראשון שחיזק בכולנו ולאורך כל הדורות את האמונה באל אחד והיתה לו תמימות יוצאת דופן, כל מה שאמר לו הקב´ה עשה בלי לשאול שום שאלה. כעת, ידוע שהוא לא לקח כסף ממלך סדום על שהחזיר למלך סדום את אנשיו ואת עושרו אחרי המלחמה נגד 4 המלכים, כדי שלא יגידו שמלך סדום העשיר את אברהם אבינו, אלא כל העושר בא לו בזכות הקב´ה. למה אם כן אברהם אבינו לקח כסף מפרעה? 2) אם אמרנו שאברהם אבינו עמוד האמונה בכל העולם כולו, למה הוא פחד שיפגעו בו אחרי שיראו ששרה אמנו יפה ויקחו אותה בכח מאברהם אבינו עד כדי כך שעלולים להורגו בגלל יופיה? איפה האמונה והביטחון בבורא עולם? הרי כשיצא למלחמה ב-4 המלכים הוא לא היסס, למה פה הוא חושש? 3) לא קשור לפרשת לך לך, אבל הרבה זמן לא מצאתי תשובה לשאלה זו: למה הכתר של הרימון גודל על העץ בצד התחתון של הפרי? תודה רבה. אתם עושים עבודת קודש בזיכוי האמת התורנית.

תשובה


שלום רב!

שאלות טובות מאוד;

הפסוק אומר בפרשת וירא: וּלְשָׂרָה אָמַר הִנֵּה נָתַתִּי אֶלֶף כֶּסֶף לְאָחִיךְ - הִנֵּה הוּא לָךְ כְּסוּת עֵינַיִם לְכֹל אֲשֶׁר אִתָּךְ וְאֵת כֹּל וְנֹכָחַת:
רש"י: ולשרה אמר - אבימלך, לכבודה כדי לפייסה הנה עשיתי לך כבוד זה, נתתי ממון לאחיך שאמרת עליו אחי הוא, הנה הממון והכבוד הזה לך כסות עינים: לכל אשר אתך - יכסו עיניהם שלא יקילוך, שאלו השיבותיך ריקנית יש להם לומר לאחר שנתעלל בה החזירה, עכשיו שהוצרכתי לבזבז ממון ולפייסך, יודעים יהיו שעל כרחי השיבותיך ועל ידי נס: ואת כל - ועם כל באי העולם: ונכחת - יהא לך פתחון פה להתוכח ולהראות דברים נכרים הללו וכו'. ואונקלוס תרגם בפנים אחרים, ולשון המקרא כך הוא נופל על התרגום הנה הוא לך כסות של כבוד על העינים שלי ששלטו בך ובכל אשר אתך, ועל כן תרגומו וחזית יתך וית כל דעמך וכו'. ע"כ.
כלומר, שהכסף, כבוד שרה הוא, להוכיח שלא נגעו בה ח"ו.

עוד כתוב שם: וַיֹּאמֶר אַבְרָהָם כִּי אָמַרְתִּי רַק אֵין יִרְאַת אֱלֹהִים בַּמָּקוֹם הַזֶּה וַהֲרָגוּנִי עַל דְּבַר אִשְׁתִּי וגו': אברהם אבינו הכיר היטב את הטבע האנושי ואת יצר הרע. האמונה והביטחון התבטאו במציאות שלא הצליח אף אחד לגעת בשרה ח"ו.
גם במלחמת ארבעת המלכים, לא ישב אברהם בביתו מתוך תחושת אמונה וביטחון, רק יצא למלחמה נגדם, וכאן השיטה הייתה: אמרי נא אחותי את.

למיטב ידיעתי, הכתר של הרימון גודל בצד העליון של הפרי, רק על העץ הכול הפוך, כי הפרי נוטה ומכביד לצד מטה, וכן הוא בכל הפירות שבעולם.

ברכה והצלחה;

יעקב משה









להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה