אמונה

תקשור עם נשמת הנפטר לעולם הבא

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום וברכה. שלחתי לרב שאלה בנוגע לסבתא שלי שנפטרה אם אפשר לדבר איתה גם אחרי שהיא נפטרה והאם היא שומעת אותי והרב כתב לי תשובה כזאת:"לא עם כל נשמה אפשר לדבר הדבר תלוי במצבה בעולם האמת. המקום שאפשר כביכול לדבר לנשמה הוא מעל קברה לאחר שנותנים צדקה לנשמה שתודיע לנשמת הנפטרת שאת על קברה." אז קודם כל: לאיזה נשמה נותנים צדקה כדי שאותה נשמה תודיע לנשמת הנפטרת וכו´ לא הבנתי. מדובר כאן על שתי נשמות? ודבר שני: למה כביכול? האם לא באמת אפשר לדבר לנשמה? שאלה שנייה:האם הסרט על סעדה שהרב שלח לי אפשר להאמין לו? יש שם דברים שנשמעים מופרחים לגמרי. כשאמרתי אפילו משהו שנשמע הגיוני לגמרי כמו שהנשמה נמצאת בבית בזמן השבעה הן ממש עשו מזה צחוק. ולא האמינו... איך מסבירים להם גם? ואולי עדיף כבר לא להסביר להן..כי זה פשוט לדבר לאוזניים ערלות..(והן עוד קוראות לעצמן דתיות...) ודבר שלישי: איזה סוג של הנאה יש לנשמה מהדלקת נרות לעילוי נשמתה וקדיש למשל לעילוי נשמתה? האם זה משהו שאפשר להסביר במילים? האם זה כמו שבן אדם רעב מאד מאד וכשנותנים לו לאכול יש לו הנאה מזה עד שהוא שבע? האם זו הנאה שנגמרת בזמן שהנר מפסיק לדלוק? תודה רבה וסליחה. אני מקווה שזה לא מטריד את הרב כל השאלות האלה. תודה על הסבלנות... -חיה לייטנר-

תשובה

שלום וברכה

הנשמה בוודאי שומעת אבל היא לא ממש מגיבה ויכולה לנהל שיחה, לכן כתבתי "כביכול". וזאת מלבד שישנם נשמות שאין הלם גם את הזכות הזו והם מושלכים מיד לכף הקלע.

מאחר ופעמים רבות נשמת הסבתא בגן עדן נותנים צדקה לנשמה אחרת המצויה בבית העלמין שתספר לנשמה שאת באה איליה שאת הגעת לקברה.

ניתן להאמין לסרט "סעדה", מאחר וכל מה שהיא אומרת יש לזה מקורות מזוהר ובדברי המקובלים שכותבים שכך אכן הדברים קורים.

אלו שצוחקים מכל הדברים האלו הם כאלו שחוששים שהדברים אמת ואם הם אמת הם די מפחידים ואין כל כך דרך להתמחק מעשיית המצוות והזהירות מחטאים ומאחר שהם חושבים שקל יותר לחיות בעולם הזה, מבלי לחשוב על "לפני מי אתה עתיד ליתן דין וחשבון" מנסים לזלזל בכל הדברים הנ"ל.

>אני שמח מאוד לסייע לבנות שכמותך המתחזקות באמונה וביראת ה' טהורה למרות הסביבה שלא תומכת כל כך.

עלייך ועל שכתמותך עומד העולם.

בהערכה רבה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה