שאל את הרב - כללי

אמונה והריון

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום רב ברוך השם אני מוצאת אצלכם תשובות רבות לשאלותי ולא אחת שאלתי אף בעצמי וזכיתי לקבל תשובתך בכל עניין. יש דבר אחד שאינני מצליחה להבין ואני חוששת כי אולי אמונתי נופלת משום כך. מזה כמס´ חודשים אני לא מצליחה להיכנס להריון. לכאורה לא אמורה להיות לי בעיה רפואית משום שברוך השם ברוך השם יש לי כבר 2 ילדים מקסימים ובריאים. (אני בת 36) למרות שאני בתהליך תשובה ב"ה ואני משתדלת לעשות כמה שרק אפשר, לקחתי על עצמי טהרת המשפחה כולל איסור נגיעה, הכשרתי מטבח לפני כחודשיים או שלושה, אני מתפללת ערבית בכל יום ולפעמים גם מנחה, אפילו לקחתי על עצמי צניעות וכיסוי ראש לפני כשלושה שבועות ואני כל הזמן מתפללת ומתפללת ומתפללת שהשם יתן לי שוב להיכנס להריון. למה הוא לא נותן לי? הרי הוא הבטיח שלא יהיה בנו עקר ולא עקרה והוא הבטיח שמי שיבטח בו ויקיים מצוותיו הוא ישמע לתפילותיו... אני לא מבינה מה אני לא עושה בסדר. לא מבינה. למה לא נותן לי עוד ילד? בבקשה תתפללו בשבילי, בבקשה תענה לי כבוד הרב ותחזק אותי. בטח תגיד לי שהשם רוצה תפילתן של צדיקות ודברים כאלו, אבל גם אם יתן לי להיכנס להריון אני אמשיך ללכת בדרכיו ואמשיך להתפלל. זה אפילו יחזק אותי עוד יותר באמונתי. כמה דמעות השם רוצה שאני אשפוך? הרי הוא בטח לא רוצה שאני אהיה עצובה ומדוכאת כ"כ, נכון? זה גורם לי לעצבות כ"כ גדולה שבוודאי פוגעת בכל אדם בחיי. מה לעשות?? הנשמה שלי כמהה לעוד ילד.

תשובה

לכבוד השואלת,

אשריך ואשרי חלקך שזכית להתקרב להשם ולתורתו בזמנים כאלו, ובפרט באופן כ"כ נפלא כמו שאת מספרת בקבלת קיום המצוות בשביל הקב"ה.

לגבי מצבך, אין ספק שתפילותיך מאד יקרות אצל השם יתברך, ויתכן גם שהקב"ה כבר קיבל את בקשתך, ואין צורך "לשפוך דמעות" עד שלא נשאר כח באדם.

רק שחסר לך ידיעה בכללי התפלה.

מקובל אצלנו מהגמרא, שעצם הצפייה התמידי לדבר, דוחה (באופן רוחני) את התוצאה מלבוא.

[מקור הדברים: גמרא ברכות לב: וסנהדרין צז.].

כלומר, אל תצפי ותחשבי שאם אכן השם באמת שמע את תפילתך, אולי הולך להתגשם התוצאה שבקשת עכשיו - כי הצפייה האינטנסיבית לעניית התפלה דוחה את התוצאה מלבוא - ואפילו אם בשמים כבר הוחלט להעניק לך כן את התוצאה שעליו התפללת. לכן כדאי לך להסיח את דעתך מנושא הבקשה לגמרי, ולעסוק בדברים  אחרים במשך היום, כדי שלא לבוא לצפות באופן מיידי ומעשי לתשובה על תפילתך.

ובשבילך זאת אומרת למעשה, שאין לך לחשוב אודות הכניסה להריון אחרי שכבר התפללת על זה. בפרט כאשר מגיע הזמן שאת חוששת באופן טבעי אולי כן, תנסי להסיח את דעתך לעוד איזה תפקיד או אחריות המוטל עליך. באופן כללי לכל התקופה הקרובה, יש לך להכניס  את מחשבתך ועיונך באיזה פרויקט טוב - כגון להכין אוכל בשביל אלמנה, לעזור לשכן, לאסוף כסף בשביל משפחה נצרכה וכד' - ובעזרת השם ע"י שלא תתבונני ותעייני בענין, תוכל להגיע הישועה.

כמובן שזו איננה עבודה קלה - ובפרט אם התרגלת לחשוב  עד עתה כל הזמן על זה - אבל זה הכרחי בכדי להיענות לפי דברי הגמרא הנ"ל.

ואסיים בברכה שתזכי בתקופה הקרובה לכוח מיוחדת בו תוכלי להסיח את דעתך מן הענין הזה, ושתזכי יחד עם בעלך להתעלות מעלה מעלה בעבודתכם את השם, ושתזכו בבוא הזמן הנכון לנחת מבנים שומרי תורה ומצות בריאים וחזקים לעבודת השם.

בברכה,

רב נחום


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה