אמונה

קיאנה

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום אני נשואה כמעט 7 שנים כמה בעלי מעניק ונותן יש לי סוג של קינאה בכל דבר. כל פעם מגיע איתי למריבות ויכוחים קללות, מה עלי לעשות קשה לי עם המצב הזה

תשובה

שלום וברכה

כח ההתגברות על קנאה, מבאר בעל הפלא יועץ, אפשר לקחת משלשה חישובים.

א. המקנא - כל ימיו מכאובים. פשוט החיים רגועים יותר בלא קנאה. לכן יש להפנים כי מניעת הקנאה טוב לנו בעולם הזה כמו בעולם הבא.

ב. התחזקות על ידי האמונה. המאמין המשייך כל מה שקורה להקב"ה, מפסיק לאט לאט לקנא. כי הרי הכתובת של הקנאה הופכת ללא רלוונטית. אף אחד לא מקבל שום דבר לבד, ואף אחד לא לוקח שום דבר לבד. יש מנהיג לבירה. ואין אדם נוקף אצבעו מלמטה עד שמכריזים עליו מלמעלה.

וכך כותב בספר החינוך: מנהג  רוב בני העולם הוא שלא יסורו מלחפש אחר מי שהרע להם עד שיגמלו כמעשהו הרע, או יכאיבהו כמו שהכאיב ומזה הענין מנענו השי'ת באמרו: "לא תיקום'" (ויקרא י'ט 18)... שידע האדם ויתן אל ליבו, כי כל אשר יקרהו מטוב ועד רע הוא סיבה שתבא עליו מאת השי'ת, ומיד האדם ומיד איש אחיו לא יהיה דבר בלתי רצונו ב'ה. על כן כשיצערהו או יכאיבהו אדם,ידע בנפשו כי השי'ת גזר עליו בכך. ולא ישית מחשבותיו לנקום ממנו, כי אינו סיבת רעתו, כי העוון הוא המסבב, כמו שאמר  דוד ע'ה (שמואל ב' ט'ז 11):" הניחו לו ויקלל כי אמר לו ה'". תלה הענין בחטאו ולא בשמעי בן גרא. (ספר החינוך מצווה רמא).

ג. להפנים כי כל עם ישראל כגוף אחד. וכמו שיד שמאל לא מקנאה את יד ימין, העין לא מקנאה את האוזן ביכולת השמיעה , והאוזן לא מקנאה את העין ביכולת הראיה.

בהצלחה - מנשה ישראל

להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה