שאל את הרב - כללי

מימוש תכלית האדם

  • כ"ו אדר א' התשע"ד 
אא

שאלה

שלום רב! ידוע שה´ ברא אותנו כדי להנות מהטוב שלו בצורה המקסימלית. אבל מי שיהנה מהטוב המקסימלי בעולם הבא הוא מי שעשה את המקסימום בעולם הזה. ורוב בני האדם לא עושים את המקסימום. וחוץ מזה יש גם רשעים שעושים את ההפך ממה שצריך. אז יהיו הרבה אנשים שלא יזכו בטוב של העולם הבא בכלל, ויש אנשים שיזכו לו אבל לא בצורה המקסימלית. יוצא שהרבה אנשים בכלל לא יגיעו למטרה שאותה יעד לנו הבורא, להנות מטובו. אז איך באה לידי מימוש התכלית שיעד הבורא אם רוב האנשים כנראה לא יגיעו אליה?

תשובה

שלום וברכה

עניין רחב הוא ואכתוב נקודה אחת קטנה.

גם טובה קטנה באפס קצה מגבול הטובה של הבורא היא טובה יותר מכל הנאות העולם הזה וכמבואר בגמרא יפה שעה אחת של קורת רוח בעולם הבא יותר מכל חיי העולם הזה ועל כן ההטבה של בורא עולם האין סופית תהיה לכל בני ישראל שיזכו לחלק לעולם הבא ואף אם לא יזכו למקסימום יזכו למינימנום שהוא גם טובה נפלאה ומתוקה שאין להשוות לכל הנאות העולם הזה גם יחד.

בברכה - בנימין שמואלי


מתחזקים ומתחזקות, רוצים להתייעץ עם רבני הידברות? שלחו מייל אל tamir@htv.co.il או מלאו פרטים כאן, ונחזור אליכם בהקדם >>
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים