שאל את הרב - כללי

קללות על עם ישראל

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שבוע טוב אני בחורה מסורתית והשבת עיינתי בחומש ולאורך כל החומש מצאתי הפחדות מ ה יקרה לעם ישראל אם לא ילכו במצוות השם והכי נורא היה בפרשת כי תבוא בספר דברים שם מפורט בצורה מפורטת להפליא מה יקרה לעם היהודי רצף נוראי של קללות אם יהיו עם מורד .הדבר עירער לחלוטין את אמונתי כי התשובה שלי נעשתה מאהבה ולא מהפחדה אף הורה שאוהב את ילדו לא יעניש אותו כמו שמפורט שהשם עשה לנו האם זו אהבת האב הטוב והמטיב לקלל כך אני המומה ונחרדת ממש היה לי קשה להמשיך להתפלל לאורך השבת כיצד אוכל להניח את דעתי בקשה התיחסות ספצפית לקללות שבפרשה ולנבואה הנוראית מקווה לבשורות טובות

תשובה

שלום וברכה

כך אמרו חכמים

בשעה ששמעו ישראל צח' קללות שבפרשת כי תבוא נזדעזעו אמר להם משה אל תיראו אלו לאומות העולם ואתם ניצבים כולכם לפני ה' אלוקיכם.

הקללות לא ניתנו אלא כאשר האדם במצב של נפילה שיידע שיש עונש אולם לא בכך על האדם לשכנע את עצמו לעבוד את בוראו אלא בזכרו את גודל אהבת ה' איליו ובידעו שהמצוות הם הדבר הטוב ביותר על האדם לעשות.

וכמאמר הפסוק

וַיְצַוֵּנוּ יְהוָה לַעֲשׂוֹת אֶת כָּל הַחֻקִּים הָאֵלֶּה לְיִרְאָה אֶת יְהוָה אֱלֹהֵינוּ לְטוֹב לָנוּ כָּל הַיָּמִים לְחַיֹּתֵנוּ כְּהַיּוֹם הַזֶּה.

וּצְדָקָה תִּהְיֶה לָּנוּ כִּי נִשְׁמֹר לַעֲשׂוֹת אֶת כָּל הַמִּצְוָה הַזֹּאת לִפְנֵי יְהוָה אֱלֹהֵינוּ כַּאֲשֶׁר צִוָּנוּ.                 

 

עלי והצליחי - בנימין שמואלי

 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה