שאל את הרב - כללי

דניאל

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום , האם דניאל היה נביא ? אם כן איפה אפשר למצוא מקורות

תשובה

שלום וברכה

דניאל לא היה נביא שלוח להגיד דברים לעם ישראל מהקב"ה, אבל הוא זכה לחזות מחזות אלוהיים ולראות את כל ההתפתחויות המדיניות ברחבי העולם, צמיחת מלכות יוון והתחלקותם לארבעה אחרי מות אלכסנדר, צמיחת רומא, והסתעפות המדינות עד לימינו אנו בהתאחדות אמות זו עם זו, עד שבסוף ישארו עשרה גושי מדינות לקראת הבירור הסופי, וחזה את כל מה שיקרה עד אחרית הימים. בנוסף לכך נחשב דניאל בין היחידים שזכו שיתגלה אליהם הקץ, זמן ביאת המשיח, וחזרת המקדש למקומו, וכפי שרמז בסוף ספרו, אחר שדאג לכתוב זאת בלשון סתר כפי שנצטווה מהמלאך לסתום את החזון.

אציין לאמור בתחילת מסכת מגילה:

(דניאל י) "וְרָאִיתִי אֲנִי דָּנִיֵּאל לְבַדִּי אֶת הַמַּרְאָה, וְהָאֲנָשִׁים אֲשֶׁר הָיוּ עִמִּי, לֹֹא רָאוּ אֶת הַמַּרְאָה".

מָאן נִינְהוּ [מי הם אותם] "אֲנָשִׁים"? אָמַר רַבִּי יִרְמְיָה, זֶה חַגַּי זְכַרְיָה וּמַלְאָכִי. אִינְהוּ עֲדִיפֵי מִינֵיהּ [הם נחשבים יותר מדניאל בהגדרה]; וְאִיהוּ עָדִיף מִינַיְיהוּ [לעומת זאת גם דניאל נחשב יותר מהם בדבר מסויים; אִינְהוּ עֲדִיפֵי מִינֵיהּ [הם חשובים מדניאל בכך ש] - דְּאִינְהוּ נְבִיאֵי וְאִיהוּ לָאו נָבִיא הוּא [חנניה מישאל ועזריה נכללים בכלל הנביאים לעומת דניאל שאינו מכלל הנביאים]. וְאִיהוּ עָדִיף מִינַיְיהוּ [ודניאל מעולה מאותם נביאים בכך ש] - דְּאִיהוּ חֲזָא וְאִינְהוּ לָא חֲזוֹ [שהם לא היו שותפים לאותו חזון שראה דניאל].

בהצלחה - מנשה ישראל 

להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה