האם לבטל שידוך בגלל מראה חיצוני?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

אבקש לשאול את הרב נחום דיאמנט בנושא הזה: אני מאורסת לבחור ישיבה זה כחודשיים. כבר בפגישות המראה החיצוני שלו הפריע לי (האף שלו מאוד ארוך, בעוד שלי האף קטן מאוד. וגם השפתיים שלו דקיקות וכשהוא מחייך זה מעצבן אותי), חשבתי שזה יחלוף ככל שאני אכיר אותו יותר טוב. אך לצערי, המראה הזה מפריע לי מאוד מאוד, עד כדי כך שאני חושבת לבטל את השידוך. ברצוני לציין, כי מבחינת האישיות הוא בן תורה רציני ומתאים לי מאוד. מבחינתי, הייתי כבר מבטלת. אך אני מפחדת כי תהיה לי בעיה רצינית בשידוכים. אבקש את עצתו של הרב. מה עלי לעשות? דחוף ביותר . זה לא סובל דיחוי. כי אנו ממש ממש לפני חתונה. מאוד מודה לרב על האפשרות להתייעץ.

תשובה

שלום וברכה,

לפי מיטב ידיעתי, הרב נחום דיאמנט אינו עונה באתר שלנו.

אנסה לענות לך על פי מה שהרב כתב בספרו "זכו".

באופן עקרוני, יש לבטל שידוך אם המראה החיצוני מעצבן ודוחה, וגם כשממשיכים להיפגש עדיין המראה החיצוני מפריע. כפי מה שאת מתארת, המצב אצלך הוא כנ"ל, ולכן לכאורה יש לבטל השידוך. ומי שמבטל שידוך בגלל סיבה נכונה, אין לו לחשוש מסיבוך בשידוך. (ראי "זכו" עמ' 210)

אלא... שהמקרה שלך קצת לא מובן, אם זה הפריע לך מדוע התארסת איתו? ומדוע הגעת עם זה עד ימים ספורים לפני החתונה?!

למה אני חותר? ישנה תופעה שכיחה אצל זוגות מאורסים, שמגיעים החרדות ועמן הרצון לברוח ולנטוש את השידוך, ואז מביאים פתאום כל מיני סיבות כאלו ואחרות. אני חושש, שאולי המראה החיצוני שלו לא מפריע לך באמת, רק את כעת בחרדה וחוששת מהחתונה, ואולי את חוששת שזה יפריע לך "אחר" החתונה. אם זה מצב הדברים, יש להתחתן, ואחרי החתונה כל הרגשות האלו יחלפו ויעברו. (ראי "זכו" עמ' 219-223).

אינני יכול להחליט במקומך אם זה באמת דוחה, או אלו הרגשות מתוך לחץ וחרדה. קיבלת כיווני המחשבה, למעשה, כדאי שתתייעצי עם אדם שמכיר אותך אישית.

ה' ינחה אותך בעצה נכונה,
מנשה בן פורת

להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה