למה האישה קיבלה תפקיד נחות, לטפל בילדים?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

אדם אחד לא דתי שאל אותי שאלות על הדת ,מה עונים לו? הוא טען שהנשים מקופחות לפי הדת ולגבר יש מעמד עליון כי בעצם לנשים יש פחות מצוות כדי שיהיה להן זמן לטפל בילדים ובבית - למה האישה צריכה לעשות את זה? ובנוסף, למה רק בכוחו של הגבר להוציא ידי חובה אנשים בקידוש ואישה לא יכולה? ולמה הנשים צריכות ללכת בלבוש צנוע בשביל שהגברים לא יכשלו? למה הנשים לא צריכות לקיים כל מיני מצוות שהגברים מקיימים? זה חוזר שוב לעניין שהן צריכות כל היום לטפל בילדים ובמשפחה. כאילו מייחסים לה מעמד נמוך יותר.

תשובה

שלום וברכה

תאמרי לי - האם יש דבר יקר יותר בעולם מילדינו? האם גידולם היא לא המצווה הכי גדולה בתורה? ובורא עולם נתן לנשים את היכולות המיוחדות לגדל ילדים שהגברים לא קיבלו ונתן לה את המצווה הגדולה ביותר לגדל את הילדים שהם הדור העתיד של העם היהודי. מי יכול לראות בזה פחיתות?

העולם העקום של זמנינו יעריך מאוד מחנכת של ילדים זרים ולא יעריך אימא יהודייה שמתמסרת לגידול ילדיה. אם נקרא לה מחנכת פסיכולוגית יועצת חינוכית ומנהלת משק ואחראית על הכביסה והשפית במטבח במקום המיוחד הזה שנקרא ביתינו היקר לנו מכל זה יהיה יותר מכובד? במקום כל התארים האלו נקרא לילד בשמו - אימא יהודייה טהורה, אין דבר גדול מזה.

אישה יכולה להוציא גבר בקידוש.

בהצלחה,

בנימין שמואלי

 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה