למה האישה קיבלה תפקיד נחות, לטפל בילדים?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד 
אא

שאלה

אדם אחד לא דתי שאל אותי שאלות על הדת ,מה עונים לו? הוא טען שהנשים מקופחות לפי הדת ולגבר יש מעמד עליון כי בעצם לנשים יש פחות מצוות כדי שיהיה להן זמן לטפל בילדים ובבית - למה האישה צריכה לעשות את זה? ובנוסף, למה רק בכוחו של הגבר להוציא ידי חובה אנשים בקידוש ואישה לא יכולה? ולמה הנשים צריכות ללכת בלבוש צנוע בשביל שהגברים לא יכשלו? למה הנשים לא צריכות לקיים כל מיני מצוות שהגברים מקיימים? זה חוזר שוב לעניין שהן צריכות כל היום לטפל בילדים ובמשפחה. כאילו מייחסים לה מעמד נמוך יותר.

תשובה

שלום וברכה

תאמרי לי - האם יש דבר יקר יותר בעולם מילדינו? האם גידולם היא לא המצווה הכי גדולה בתורה? ובורא עולם נתן לנשים את היכולות המיוחדות לגדל ילדים שהגברים לא קיבלו ונתן לה את המצווה הגדולה ביותר לגדל את הילדים שהם הדור העתיד של העם היהודי. מי יכול לראות בזה פחיתות?

העולם העקום של זמנינו יעריך מאוד מחנכת של ילדים זרים ולא יעריך אימא יהודייה שמתמסרת לגידול ילדיה. אם נקרא לה מחנכת פסיכולוגית יועצת חינוכית ומנהלת משק ואחראית על הכביסה והשפית במטבח במקום המיוחד הזה שנקרא ביתינו היקר לנו מכל זה יהיה יותר מכובד? במקום כל התארים האלו נקרא לילד בשמו - אימא יהודייה טהורה, אין דבר גדול מזה.

אישה יכולה להוציא גבר בקידוש.

בהצלחה,

בנימין שמואלי

 


מתחזקים ומתחזקות, רוצים להתייעץ עם רבני הידברות? שלחו מייל אל tamir@htv.co.il או מלאו פרטים כאן, ונחזור אליכם בהקדם >>
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים