יש תיקון על כל עוון?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום לכבוד הרב. האם יש תיקון לכל עוון ? 1 עשיתי הפלה 2. גזלתי 3 גנבתי 4. פגעתי בהורים 5. לא שמרתי שבת , רק לאחרונה. מהו התיקון של כל עוון .? 6. שהייתי ילד הייתי לוקח כלב לאיזור של חתולים, והוא היה רוצח אותם. תודה רבה וגמר חתימה טובה

תשובה

שלום וברכה

כל זמן שהנשמה בקרבינו אנו יכולים לתקן הכל ולבא לשמיים לאחר אריכות ימים ושנים בטהרה כצדיק הגדול ביותר. הדברים מפורשים ברמב"ם הלכות תשובה ויש לחזור ולשננם בכל עת רמב"ם הלכות תשובה פרק ז

הלכה ד
ואל ידמה אדם בעל תשובה שהוא מרוחק ממעלת הצדיקים מפני העונות והחטאות שעשה, אין הדבר כן אלא אהוב ונחמד הוא לפני הבורא כאילו לא חטא מעולם, ולא עוד אלא ששכרו הרבה שהרי טעם טעם החטא ופירש ממנו וכבש יצרו, אמרו חכמים מקום שבעלי תשובה עומדין אין צדיקים גמורין יכולין לעמוד בו, כלומר מעלתן גדולה ממעלת אלו שלא חטאו מעולם מפני שהן כובשים יצרם יותר מהם.

הלכה ה
כל הנביאים כולן צוו על התשובה ואין ישראל נגאלין אלא בתשובה, וכבר הבטיחה תורה שסוף ישראל לעשות תשובה בסוף גלותן ומיד הן נגאלין שנאמר והיה כי יבאו עליך כל הדברים וגו' ושבת עד ה' אלהיך ושב ה' אלהיך וגו'.

הלכה ו
גדולה תשובה שמקרבת את האדם לשכינה שנאמר שובה ישראל עד ה' אלהיך, ונאמר ולא שבתם עדי נאם ה', ונאמר אם תשוב ישראל נאם ה' אלי תשוב, כלומר אם תחזור בתשובה בי תדבק, התשובה מקרבת את הרחוקים, אמש היה זה שנאוי לפני המקום משוקץ ומרוחק ותועבה, והיום הוא אהוב ונחמד קרוב וידיד, ..

הלכה ז
כמה מעולה מעלת התשובה, אמש היה זה מובדל מה' אלהי ישראל שנאמר עונותיכם היו מבדילים ביניכם לבין אלהיכם, צועק ואינו נענה שנאמר כי תרבו תפלה וגו' ועושה מצות וטורפין אותן בפניו שנאמר מי בקש זאת מידכם רמוס חצרי, מי גם בכם ויסגר דלתים וגו', והיום הוא מודבק בשכינה שנאמר ואתם הדבקים בה' אלהיכם, צועק ונענה מיד שנאמר והיה טרם יקראו ואני אענה, ועושה מצות ומקבלין אותן בנחת ושמחה שנאמר כי כבר רצה האלהים את מעשיך, ולא עוד אלא שמתאוים להם שנאמר וערבה לה' מנחת יהודה וירושלם כימי עולם וכשנים קדמוניות.

התיקון הגדול והעיקרי הוא באמצעות התשובה האמיתית על החטא. התשובה כוללת חרטה עמוקה על העבר חרטה אמיתית מעומק הלב ומתוך הכרה שהיום לא היית חוזרת על אף אחד מהחטאים שחטאת בעבר, מתוך החרטה העמוקה תבוא הקבלה לעתיד שלא לעשות חטא זה עוד לעולם בכל מחיר.

כמו כן יש להתוודות לבורא עולם בזמן התשובה ולבקש את סליחת ה' ואז יקויים בנו הפסוק ונסלח לכל עדת ישראל כי לכת העם בשגגה.

בכל יום כיפור יש להתוודות שוב ולמבקש שוב את סליחת ה' על חטא חמור זה.

זאת התשובה היא עיקר התיקון וככל שהתשובה עמוקה יותר כך הכפרה מטהרת יותר.

כדי למרק את העוון ולא להיזקק חלילה ליסורים לנקות את העוון, יש להוסיף לשמור את השבת כהלכתה על כל פרטיה ודיקדוקיה ולכבד את השבת בכל מיני מאכל ומשקה.

כן יש להרבות בחסד בגופך כפי יכלתך ובזה תזכי למחילת עוון.

אוסיף שראוי להשתתף בתיקון כרת שעורך מפעם לפעם הרב דוד בצרי בישיבת המקובלים. טלפון לבירור 02576818.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה