כיצד נוח הכניס את כל החיות לתיבה?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום, אני מבין שנח העלה לתיבה רק את החיות "המקוריות" ולא את מאות המינים של כל חיה. אבל עדיין זה יוצא מספר עצום של חיות. רציתי לשאול איך זה יתכן שכולן עלו לתיבה? האם היו גורים?

תשובה

שלום,

היה אפשר להכניס כמות מאוד גדולה של בעלי חיים לתיבה, וכמו שכותב פרופסור עדו קנטר לגבי יכולת הקיבולת של תיבת נוח: "החוקר John Witcomb העלה הצעה שלפיה היה על נח לארח בתיבתו 3,700 מיני יונקים, 8,600 עופות ו–6,300 מיני זוחלים - בהתחשב בגודל התיבה ניתן להראות שאכן היה מקום לכל אלה!, ע"פ מדות התיבה וע"פ חוק העילוי של ארכימדס, כי "אם נאמץ את היחס שנפח הקירות החיצונים והמחיצות הוא כ-15% מן הנפח הכולל, ובהנחה כי התיבה הייתה עשויה ברובה מעץ אשר משקלו הסגולי קרוב למשקל הסגולי של המים, נקבל כי תיבת נֹח הועמסה ב- 17,000טון, ולשם המחשה, מדובר במשקל השווה למשקלם של כ-250,000 איש. ברור כי התיבה יכלה לשאת כמה עשרות אלפי מינים של יונקים, עופות וזוחלים", (פרופסור עדו קנטר, דף שבועי של אוניברסיטת בר-אילן, תשסה' מס' 570).

נקודה חשובה נוספת היא, שנח הכניס לתיבה גורים ולא בוגרים. יש גם יותר הגיון בהבאת גורים מאשר בעלי-חיים בוגרים, כגון: 1) הם שוקלים פחות; 2) הם אוכלים פחות; 3) הם ישנים הרבה יותר; 4) יש להם יותר מרץ ואנרגיה מאשר למבוגרים, וזוהי תכונה שתבוא לידי תועלת בתקופה שלאחר ירידתם מהתיבה.

בברכה,
ערן בן ישי

להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה