הלכות ומנהגים

איזהו העשיר השמח בחלקו

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

הסיפור הוא על שני אחים שומרי מצוות , אחד קצת יותר מהשני. שחמישים וחמש שנה חיו ועבדו יחד כתאומים סיאמים. כן היו פה ושם חילוקי דעות אבל תמיד לבסוף היתה הסכמה הדדית לכל דבר שעשו יחד. עם זה בעסקים רפואה וכו. רוב עסקיהם היו בשותפות . הם יצאו לפנסיה מוקדמת מעבודתם המשותפת, אבל מחזיקים בנכסים משותפים יחד. יום אחד אחרי חילוקי דעות של שנתיים ביקש אחד מהאחים למכור נכס אחד שהיה בשותפות , מאחר ועשה הפסדים גדולים , האח השני סירב , אבל לבסוף מכרו בעצב רב כי חשב שיוכל להחזיקו עוד מספר שנים ואז להרוויח יותר. מיד לאחר המכירה . הפסיק האח הגדול שסירב למכור את אותו נכס לדבר עם האח הקטן . (הפרש של שלוש שנים ביניהם) ועד היום עברו כשנתיים לא מוכן האח הגדול להיות בקשר עם האח הקטן שלו. הוא הודיע לכולם שבשבילו אחיו נחשב למת ולא קיים יותר. מדובר פה בשני אחים ילדים לניצולי שואה שנפטרו כבר, ומלבד אשה וילדים אין להם משפחה קרובה. וזה פשוט כואב לראות את זה שבגלל כסף שלא במיוחד חסר לאותו אח הוא ניתק את הקשר עם האח היחיד שיש לו. השאלה היא איך אפשר להסביר לאותו אח מתנשא שבבוא היום כולנו הולכים לאותו מקום ולא לוקחים איתנו אפילו פרוטה אחת:) תודה על העצה

תשובה

שלום וברכה

קשה לענות על שאלה כזאת ללא הכרת הנפשות הפועלות. באופן כללי אם יש לאח רב שהוא סומך עליו ומאמין בו, ראוי מאוד לפנות לרב ולבקש ממנו שישכין שלום בין שני האחים. כמו כן הרב שמכירו יוכל לייעץ עיצה נכונה בעניין.

אם אין רב כזה יש לנסות בדרך של שליחת מתנות מהאח הקטן לאח הגדול ולכתוב בכל מתנה דברי פיוסים. יתכן שבמתנה הראשונה הוא יזרוק את המתנה אבל אם הוא ירבה בכך הרי שבעז"ה חזקה על המתנות והמכתבים שיפעלו את פעולתם.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:שלוםמתנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה