חברה והשקפה

הטבח בשבעה באוקטובר

  • ב' אייר התשפ"ד
אא

שאלה

שלום כבוד הרב, אני כמו רבים בעם מרגיש יאוש עמוק מאוד, צער עמוק מאוד וזעזוע גדול ביחס למלחמה ובמיוחד ביחס לטבח. הייתי במילואים והרחקתי עצמי כמה שאני יכול מהעצבות. אבל נתקלתי בה, וסביר להניח שאתקל בעוד הרבה. אני מיואש, אני עצוב כל כך על כל הילדים והילדות, הנערים והנערות, החיילים, האמהות וסבתות והאבות והמשפחות שנרצחו באכזריות, ושהיו חסרי אונים ברגעים האחרונים של החיים שלהם. חסרי אונים לחלוטין, חלקם נרצחו בעינויים, חלקם נשרפו בחיים, חלקם עדיין בשבי!!!!!!!!!!!!!! אני לא יודע איך לעכל את זה, איך אנחנו אמורים להמשיך הלאה אחרי הדבר הזה. איזה טעם יש לחיים אם כל רגע יכול להיגמר בטבח נוראי כמו זה. מה הטעם בכלל? תמיד חשבתי שהשואה היא אירוע קיצוני, שלא יחזור יותר. זה היה האירוע הכי קרוב לשואה שהדורות האחרונים חוו. מה עושים , מה לחשוב? המלחמה רחוקה מלהסתיים ונכונו לנו עוד מלחמות והרוגים. איזה טעם לחיים יש, אם אנחנו רק מחכים למותנו. תודה רבה כבוד הרב

תשובה

שלום וברכה

חלילה לחשוב שהמצב גרוע כל כך. אמת אנחנו מאבדים כל יום מטובי בנינו אבל עדיין רוב ככל עם ישראל נשאר בחיים ובעז"ה נזכה בקרוב ממש לביאת משיח צדקינו.

כך כתב האור החיים בראשית פרק מט על התקופה שלפני ביאת המשיח וזה לשונו.

וגם רמז כי לא ישלטו האומות לשפוך דם לזמור אילן או ענף או אשכול אלא ענבים פירוש גרגרין. דהיינו שלא יצליחו להרוג אלא מעט מעוד - גרגירין.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:רצח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה