קושי עצום להתגבר על הוצאת זרע לבטלה

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום רב. לפני כשנה הפסקתי לקיים יחסי מין עם נשים כי החלטתי לשמור נגיעה ועם זאת גם הפסקתי לאונן. אחרי מלחמות עם עצמי ונפילות הצלחתי כבר שבעה חודשים לגמרי והכרתי מישהי ואנחנו ביחד ושומרים נגיעה מוחלטת. הבעיה היא שבמהלך השבעה חודשים הללו התחלתי להכנס לדיכאונות, עייפות יתר וחוסר ריכוז מוחלט במה שאני עושה... עם הזמן גם נכשלתי במבחנים ולא הצלחתי לסיים את הלימודים שלי במכללה כי יצאתי מריכוז טוטאלי. עכשיו אני עובד באיזושהי עבודה זמנית וגם עכשיו אני לא מצליח להתרכז ואני ישן מעבר למצב הרגיל. אני חייב למצוא לזה פתרון, לפני שהייתי נלחם בזה אחרי שהייתי או מקיים יחסי מין או מאונן הייתי הרבה יותר רגוע חיובי ושמח. אני עושה ספורט כדי לנסות לפתור את זה אבל הבעיה לא נפתרת... אשמח אם תוכלו לעזור לי בנידון או אם בכלל קיימת אפשרות לעשות זאת מבלי לעשות עבירה. (חוץ מחתונה שבנתיים לא נראת באופק הן מפני סיבות דתיות והן מפני סיבות כלכליות) תודה רבה על הסבלנות והתמיכה.

תשובה

שלום וברכה

א. לא הבנתי כל כך מה הסיבות שאת הלא יכול להתחתן בעתיד הקורב ובפרט אם יש לך מישהי.

ב. לא קלה היא הדרך להיגמל מהרגל זה הדבר אכן קשה מאוד. אבל כבר אמרו חכמים לפום צערא אגרא,- כגוד הקושי כך גודל השכר וכך תזכה לשכר רב ועצום בעולם הזה ובעולם הבא, וכן תזכה על ידי ההתמודדות וההתעצמות לתקן את כל העבר ותהיה נקי וטהור מכל חטא ועוון.

הספורט אכן מסייע להתגבר על החוסר באוננות ובשיתוף לימוד התורה ושמירת העיניים תזכה להינצל לגמרי מהחטא. הא לך דברי הרמב"םהלכות איסורי ביאה פרק כב

הלכה כא
וכן ינהוג להתרחק מן השחוק ומן השכרות ומדברי עגבים שאלו גורמין גדולים והם מעלות של עריות, ולא ישב בלא אשה שמנהג זה גורם לטהרה יתירה, גדולה מכל זאת אמרו יפנה עצמו ומחשבתו לדברי תורה וירחיב דעתו בחכמה שאין מחשבת עריות מתגברת אלא בלב פנוי מן החכמה, ובחכמה הוא אומר אילת אהבים ויעלת חן דדיה ירווך בכל עת באהבתה תשגה תמיד.

יתכן שיש צורך בסיוע מקצועי להתגבר על ההתמכרות לעניין זה ואציע לפנות לרטורנו

כמו כן יש לזכור שאין על האדם להמתודד עם הקושי אלא יום אחד בלבד. אין לחשוב שההתמודדות תהיה נצחיל לשנים רבות, תחליט בכל יום שהיום אתה שומר על עצמך ורק היום. מחר תחליט זאת מחדש וכך בכל יום ויום, תחליט על יום אחד בלבד. כאשר האדם חושב על נצח בעניינן זה כאילו שלנצח הוא לא יוכל לעשות דבר פלוני זה מקשה מאוד על עמידה בניסיון, אין לאדם את הכוחות היום לעמוד בניסיון של זמן ארוך. העיקר לנצח בכל יום את היצר עד שיצר מפסיק לבוא.

עלה והצלח,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה