הלכות ומנהגים

אורחת

  • כ"א סיון התשפ"ג
אא

שאלה

שלום רב, לפני כ-3 שנים אחותי חלתה וגם עברה אירוע מוחי, לצער כל המשפחה. היא הפכה לסעודית עד עצם היום הזה ויש לה מטפלת צמודה 24/7. המטפלת גויה, אשר מנהלת את כל משק הבית, כולל בישולים, אפיה, ניקיונות, קניות וכו'. אחותי הזמינה אותי אין ספור פעמים, אך נאלצתי לסרב מבלי לנמק. אחותי דתיה וגם אני כמובן, אני לא מסכימה להתארח בשבתות ובחגים וגם לא מתכבדת בשום מאכל עת אני מבקרת ביום חול, כיוון שהמטפלת לא יהודיה. כל המשפחה הרחבה המגיעה לביקורים, לא נוהגים כמוני. קשה לי מאוד לאכול מידיים של אשה לא יהודיה ולא מעוניינת. האם אני צודקת. מעבר לאלה, כלי המטבח כלל לא הוטבלו, וממילא, כאמור, כיום אשה לא יהודיה מנהלת את כל המטבח. תודה רבה למתן תשובה הלכתית על מנת להעבירה הלאה למשפחה, למי שמעוניין להקפיד כמוני. מבוקש שלא לפרסם את שמי באתר. תודה, שבוע טוב ומבורך.

תשובה

שלום וברכה

אסור לאכול מבישול נכרי ולכן יש לעשות הסדר מסויים איך שיהודייה תדליק את הגז או את התנור וכך לא יהיה חשש של בישול עכו"ם לבני אשכנז ואף לבני ספרד יש מקום להקל בדיעבד במצב זה.

כיום אפשר לסדר שתוכלי להדליק את התנור או הכיריים בפרט חשמליות דרך הטלפון של אחות וכדו' ולכן קל מאוד לסדר את העניין וכך האוכל יהיה כשר ומהודר.

לגבי הטבלת כלים, אכן ראוי שאת ועוד מישהו/י יקחו יחד את כל הכולם להטבלה ולא היה עוד חשש של כלים לא טבולים בבית אחותך.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:בישול נכריכלי אוכל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה