נשים

קיום יחסים בזוגיות

  • י"ט אייר התשפ"ג
אא

שאלה

שלום כבר הרב,
אני נמצאת בזוגיות 6 שנים. אני כיום בת 26 והוא בן 31. אני יציין שבילדות היינו דתיים כך שלשתינו יש ערכים של הדת, אבל כשהכרנו היינו חילוניים.. לי לקח יותר זמן להסכים שנקיים יחסים אבל זה בסוף קרה, בעבר לא ייחסנו לקיום יחסים לפני החתונה כל כך משמעות..
בחצי שנה האחרונה התחלנו יחד להתחזק ולהתקרב שוב לדת- לשמור שבת, בית כנסת בשבת, הבן זוג מניח תפילין כל בוקר, הולכים לשיעורי תורה.
אני יאמר שאני רציתי להתחתן כבר אחרי שנה שהייתי איתו אבל הוא לא היה מוכן נפשית עדין לחתונה, ילדים .. וסוג של חיכיתי לו. ורק בשנה האחרונה התחלתי לראות אצלו מוכנות לחתונה וילדים. ואנחנו גם מדברים על זה בחצי שנה האחרונה ואני מחכה שהרגע שלנו יגיע והוא יציע ונקיים בית נאמן בישראל.
השאלה שלי- אם אני רוצה להתחיל לשמור נגיעה, או לפחות בתור התחלה לא לקיים יחסים איך אני עושה את זה עכשיו אחרי כל כך הרבה שנים שאנחנו חיים בצורה אחרת? האם לא מאוחר מידי לשנות את זה? זה מרגיש כאילו זה לא ישנה אם עכשיו לפני החתונה אני ימנע מיחסים אחרי שכל השנים הללו קיימתי יחסים.. אני באמת די אבודה בעיניין הזה ולא יודעת מה לעשות ומאיפה להתחיל בכלל .
אשמח להכוונה בעיניין זה.

תשובה

שלום וברכה

בוודאי שטוב מאוחר מלא כלום. כל פעם שאת מקימת יחסים איתו ולא שומרת נגיעה הרי זה חטא מחודש וחבל. על כן בוודאי שיש להפסיק כבר כעת את הנגיעה והיחסים ובעז"ה בזכות זה תזכי לישועת ה' ותזכי לנישואין כדת משה וישראל ולהצלחה בכל אשר תפני.  מלבד החלק הנוגע לדיני התורה, הרי שעצם העצירה של היחסים יגרום לבן זוגך שהוא יהיה חייב לקבל את ההחלטה להתקדם לחתונה בעזרת ה' בקרוב ולא יוכל להמשיך לפסוח על שני הסעיפים.

אציע שתשלחי לי מס' טלפון ונשוב אילייך לעוד עזרה והכוונה.

בהצלחה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:זוגיותנגיעה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה