הלכות ומנהגים

למה הרפורמים לא צודקים?

  • ב' אדר התשפ"ג
אא

שאלה

נכון שמבחינת היהדות נשים לא מניחות תפילין.. וכוכוכו
אבל הרפורמים הם עם דת אחרת דעה אחרת למה הם צריכים להיות כמונו כדי שנקבל את מה שהם עושים מבחינתם אנחנו טועים והם הצודקים אז נכון שזה מזלזל מבחינתינו ביהדות שלנו אבל מבחינתם זה מה שצריך לעשות זאת הדת והם עושים הכי בסדר... אם אנחנו לא מקבלים את זה אז אנחנו צריכים לקבל את השהידים שמבחינת הדת שלהם זה מה שצריך לעשות שמי שלא כמוהם צריך להרוג אותו...
מקוה שהובנתי תודה רבה

תשובה

ר

בס"ד   שלום וברכה,   

חשוב להבין שרפורמים אינם עוד "זרם" ביהדות, כי מבחינת הרפורמים אין משהו ש"צריך" לעשות לפי היהדות. הם כופרים בחובת הההלכה והמצוות המעשיות, ואפילו ביסודות האמונה של היהדות. 

 

הרפורמים אינם באים רק "להקל" במצוות: הרפורמים טוענים שכל התורה כולה כבר התבטלה, ושמצוותיה אינן מחייבות את עם ישראל, בעיניהם התורה אינה יותר ממנהג. לפי הרפורמים אין כל בעיה לחלל שבת, לאכול חמץ בפסח ולהתחתן עם גויים וגויות.

השקפתם מסוכנת לעם ישראל, וכבר הביאה להכחדה של 50 אחוז מיהודי ארצות הברית, כיוון שהרפורמים חיתנו בה יהודים עם גויים. לא לחינם הרב זמיר כהן כינה זאת בשם "שואה שקטה". חצי מהעם שלנו בארצות הברית נכחד ונעלם בגלל אמונת הרפורמים.

  

ראה כאן דוגמה על רפורמים שעשו בר מצווה לכלב:

https://www.hidabroot.org/he/article/115146

 

זלזול ביסודות ההלכה מובילה להתנערות מן הזהות יהודית. מסיבה זו רבים מהרפורמים בארה"ב מתבוללים עם גויים ונעלמים מעם ישראל, קהילתם נמצאת למעשה בסכנת הכחדה. סקרים הראו שרוב הרפורמים בימינו כופרים בקיומו של אלוקים, ולא מאמינים בתורה. הם נוהגים במנהגים "יהודיים" שהמציאו לעצמם מסיבה "תרבותית" בלבד. נשות הכותל אינן מאמינות בהלכה, וכל מעשיהן נועד כדי לזכות בתשומת לב (מסיבה זו הן בכוונה שרות בקול רם וצועקות כדי להפריע לשאר המתפללים).

 

להרצאה מעולה של הרב מרדכי נויגרשל על הקונסרבטיבים והרפורמים, נא לחפש בגוגל את המשפט: "הרב נויגרשל על כת הרפורמים". 

והנה הרצאה חשובה של הרב זמיר כהן על מטרת המצוות במאה ה-21:

https://www.hidabroot.org/he/video/60834

 

כל מי שמעיין בתורה, יגלה מהר מאוד שהתורה ניתנה לנצח, ולא תשתנה לעולם:

(ויקרא יז): "חוקת עולם תהיה זאת להם לדורותם".

(שמות לא, טז): "ושמרו בני ישראל את השבת, לעשות את השבת לדורותם - ברית עולם, ביני ובין בני ישראל, אות היא לעולם"!

(דברים לא): "ושמרת את חוקיו ואת מצוותיו אשר אנוכי מצווך היום, אשר יטב לך ולבניך אחריך, ולמען תאריך ימים על האדמה אשר ה' אלוהיך נותן לך - כל הימים".

(ישעיהו נט): "ואני זאת בריתי אותם, אמר ה', רוחי אשר עליך ודברי אשר שמתי בפיך, לא ימושו מפיך ומפי זרעך ומפי זרע זרעך, אמר ה', מעתה ועד עולם"!

בתורה נאמר שבאחרית הימים כל עם ישראל ישוב בתשובה שלמה וישמור את מצוות התורה (דברים פרק ל): "ונתן ה' אלוקיך את כל האלות האלה, על-איביך ועל-שנאיך, אשר רדפוך - ואתה תשוב, ושמעת בקול ה' ועשית את כל מצותיו אשר אנכי מצוך היום".

 

קיים מאבק אמוני מול הרפורמים, כיוון שאידיאולוגית רצונם להסית את עם ישראל לזלזל בתורה ובחכמי ישראל, ולהוביל להתבוללות המונית שתכחיד את עם ישראל והזהות היהודית.

ודאי שאסור להרוג, אך צריך לדבר ולהרתיע נגד אמונות ודעות שמסוכנות לעם ישראל.

 

בברכה,

דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:חרדיםרפורמים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה