כיצד להתגבר על פגיעה אישית שנגרמת בעקבות זיכוי הרבים?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

לכבוד הרב שלום,אתמול אני ובעלי היינו בכניסה להרצאה של מתחזקים וחילקנו ספרים של אמונה (כמובן עם הסכמות של גדולי הרבנים), כשחילקנו, חלק מהתגובות היו טובות וחלק מהתגובות פשוט הפילו אותי רוחנית, יש לציין שזה לא האופי שלי לגשת לאנשים סתם ככה ואני גם פגיעה מאוד, ככה שכל תגובה לא במקום אני נפגעת בקלות, כל סירוב וכל עיוות פנים, כל גיחוך שצחקו לי בפנים וכל חקירה "שתי וערב" מה הספרים האלו "נשכתי את השפתיים" ואמרתי זה לכבוד בורא עולם. כמובן שיש לנו חזות דתית ואני לא מבינה מה הם חשבו שאנחנו מחלקים, על מה על ישו? ציינתי בהתחלה שעמדנו בכניסה של ההרצאה מאחר ומלפני כמה חודשים נכנסנו לאותו מקום לחלק ובעל המקום, דתי, סילק אותנו בעדינות, יצאנו החוצה ולא חילקנו את הספרים באותו יום והרגשתי שזה נכון שאיפה שרוצים לעשות טוב יש קשיים וזה היה ניסיון, שמבחינת היצר הוא יעשה הכל כדי שאנשים לא יתקרבו לבורא עולם. אני מרגישה שהיצר נכנס לי פה ומנסה להפיל אותי מזיכוי הרבים, אני יודעת שזה לכבוד בורא עולם ישתבח שמו אבל טבעי שאנשים מתנהגים אליך ככה אז לפעמים לוקחים את זה אישי והיצר...היצר חוגג על זה. כל מה שאני מבקשת ממך זה חיזוק, חיזוק שאפשר להפיל את היצר הזה. תודה מראש וסליחה על אורך המכתב הייתי צריכה לשפוך ליבי.

תשובה

שלום וברכה

אשרייך ואשרי חלקך שאת עושה לזיכוי הרבים ואף אם יש בזיונות הרי הם נזקפים ועומדים על כף הזכות וזכותך עצומה יותר פי אלף מאילו לא היו לך בזיונות.

כל הזכויות שהיו יכולים להיות אילו כולם היו קוראים את החוברות נזקפות מראש לזכותך אף אם לא יקראו את החוברות כלל ואף אם לא יתייחסו כלל לדברים, כי העיקר הוא שהמעשה שלך יכול להביא יהודים לקרבם לבורא יתברך ולא חשובה התוצאה בפועל שזה כבר בבחירתם של הקוראים.

יצויין בנוסף לזאת שבכל מקום שיש הרצאה ואתם רוצים לחלק חוברות יש לבקש רשות מהמארגן לחלק את החוברות ואסור לחלקם ללא רשות.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה