חברה והשקפה

לאן נעלמו מי המבול?

  • ט"ו שבט התשפ"ג
אא

שאלה

1) ישנם בעלי חיים שחיים רק במקומות מסוימים בעולם כגון הקנגורו, ובעלי חיים מיוחדים שבמדגסקר או איים אחרים. איך הם הגיען לשם אם הם היו בתיבה?
2) ע"פ התורה כוסו ראשי ההרים. גם אם נאמר שההרים התרוממו רק אחרי המבול ולפני כן הם היו נמוכים, עדיין לפי חוק כלים שלובים בל כדור הארץ היה צריך להיות מכוסה בשכבת מים שגובהה לפחות 200 מ'. אם כן להיכן נעלמו כל המים? הרי אם לדוגמה לימים ולאוקינוסים לא היתה קרקעית אז כל המים שבעולם היו מכסים רק 70% משטח היבשה והיינו מקבלים אוקינוס ענק שעומקו 3.7 ק"מ אבל עדיין היו לנו 30% שטח לא מכוסה. אז איך יתכן שכל ההרים כוסו? הרי אין שום שיטה מדעת שאומרת שמתחת ליבשות יש אוקיאנוס של מים?

תשובה

שלום וברכה,

1. היבשות היו בעבר מחוברות, ובמשך אלפי שנים נפרדו זו מזו. בזמן נוח היה עדיין מעבר קל בין היבשות, ואחת ההוכחות ההיסטוריות לכך הוא במעברם הרגלי של בני האדם אל יבשת אמריקה ויבשת אוסטרליה. עד היום ניתן לראות את הקשרים בין היבשות המאפשרות את המעבר ביניהן. ראה במאמר "איך הגיע הקנגורו לאוסטרליה?":https://www.hidabroot.org/article/214167

2. נראה שהתורה מתארת תזוזה של הלוחות הטקטוניים, "מעינות תהום רבה", מה שמעיד כי גלי צונאמי קטלניים כיסו את הארץ, וכפי שקורה לאחר צונאמי, המים שבים אל הים: "וישובו המים מעל הארץ הלוך ושוב ויחסרו המים מקצה חמישים ומאת יום" (בראשית ח, ג). ראה בהרחבה במאמר: "מנין הגיעו המים במבול ולאן הם הלכו?"

https://www.hidabroot.org/article/240826

 

בברכה,

דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:תיבהיבשה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה