חברה והשקפה

שאלה באמונה

  • כ"ו טבת התשפ"ג
אא

שאלה

שלום רב,
אני עובדת עם אדם דתי לשעבר שלא מאמין באלוקים. אני לא רוצה להיכנס איתו לוויכוחים בנושאי דת ואמונה אבל אתמול נגררתי לויכוח וזה לא היה טוב, נשארתי בלי תשובות.
הוא העלה תהייה לדוגמא לגבי האבולוציה- אמר שזה לא הגיוני שב6000 שנה ומאותם הורים (-אדם וחווה) יצאו צאצאים כל כך שונים. (גווני עור וכו') או אמר לגבי יציאת מצרים שאנחנו יודעים שהים נקרע אבל בשירת הים אומרים 'הים ראה וינוס' ולא כתוב שהוא נקרע..
לא היו לי תשובות, לא בשבילו ולא בשבילי...
ואני ממש אשמח לתשובה בכתב, לא בשבילו כי אני לא מעוניינת לדבר איתו על הנושאים האלה אבל תשובה בשבילי שתעזור לי להאמין באמת.
תודה, יעל.

תשובה

שלום וברכה

ראשית תציעי לו שמכאן ואילך ישאל אותנו בהידברות. אם הוא רוצה באמת בתשובות ואת לא תתווכחי איתו בעניינים אלו.

על שני השאלות אענה בקצרה ממש על חצי מזלג, אם ירצה שישאל אותנו ונענה לו בהרחבה ובתנאי שהוא פתוח לשמוע ואינו שואל כדי למצוא צידוקים למעשיו.

ראי כאן בעניין האבולוציה בהרחבה. 

לגבי הקושיא השניה אין בה קושיא כלל.

הרי ברור שדוד המלך קרא בתורה וידע מה כתוב בה ושם כתבו שהים נבקע לשניים כך מפורש בתהלים פרק עח (יג) בָּקַע יָם וַיַּעֲבִירֵם וַיַּצֶּב מַיִם כְּמוֹ נֵד: בפרק של בצאת ישראל התפייט דוד המלך וכתב בצורה פיוטית הים ראה וינוס וכפירוש הרד"ק תהלים פרק קיד פסוק ג הים ראה וינוס. על דרך משל, כי נבקעו המים, כאילו פחד הים ונָס מפניהם בְּעוֹבְרָם. וכן הירדן יסוב לאחור, כשעברו בירדן (יהושע ג, טז - יז):

ברור שהששאלות שלו לפחות מה שתכתב הם בגדר של תירוצים ולא של שאלות. - תירוצים למה אני לא שומר מצוות ולא שאלות באמת רציניות שגורמים לאדם לנטוש את הדת, אין בשאלות אלו לערער אפילו במקצת את הידיעה הברורה באמיתות התורה.

בברכה,

בנימין שמואלי
 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:ערעורצידוקים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה