שו"ת יום כיפור

יום כיפור

  • ח' תשרי התשפ"ג
אא

שאלה

שלום וברכה
א. ביום כיפור מבקשים סליחה על כל החטאים ועושים תשובה, בתשובה יש את החלק של קבלה לעתיד, איך אני יכולה להבטיח שיותר אני לא יעשה עבירות בכלל? הרי יש לי על הרבה דברים לעשות תשובה ולעשות על הכל לא יחזיק מעמד ?

ב. קראתי שכל המטרה שלנו בעולם זה לקדש את שם השם בעולם, למה בכלל לקבה אכפת אם נקדיש אותו? הרי הוא לא צריך כלום? ולמה אני ככ צריכה לבקש על זה ולהתפלל שזה יקרה איפה אמור להיות הענין שלי בהמלכת ה'?
תודה רבה

תשובה

שלום וברכה

א. ברור שיש לקבל על עצמך להשתדל ולעשות כל מה שאפשר כדי לא ליפול שוב בחטא. ברור שבורא עולם יודע שמטבעינו אנחנו עלולים לחטוא ולהיכשל שוב ושוב אבל בזמן התשובה צריך לרצות באמת לעשות את רצון השם ולשמור מכאן ואילך שלא להיכשל. אבל הכישלון ככל הנראה יקרה מתי שהוא כי איננו מלאכים ואז נשוב שוב בתשובה.

ראוי מאוד בעת התשובה לקחת דבר מסויים שב נתמקד יותר משאר הדברים ושם נשתדל שהתשובה תהיה מושלמת לגמרי כראוי ובזכות זה נזכה שנצליח גם בשאר הדברים להחזיק ולנצח את יצר הרע לגמרי.

ב. עניין ארוך ונקצר בזה מאוד. תכלית הבריאה היא להיטיב לברואים. ההטבה הגדולה ביותר לברואים היא בהכרת מלכותו של בורא עולם וכך נזכה להידבק בבורא ולזכות לרוב טוב הצפון לצדיקים בדין ולא בחסד ולכן זה תכלית הבריאה להכיר במלכותו יתברך ולהתחבר לבורא בדביקות.

כאשר העולם יגיע לתיקונו כולנו נזכה להגיע לתכלית ייעודינו ולאושר הנצחי המחכה לנו כברואים ועל כן אנו מתפללים על כך ברובד היותר פשוט. כאשר האדם זוכה להגיע לאהבת הבורא הוא מבקש על יתגדל ויתקדש שמיה רבה כי הוא ואהב את הבורא ורוצה שהבורא יהיה לו נחת רוח מאיתנו ומבריאתו.

קיצרתי מאוד ואברך בברכת גמר חתימה טובה ושנה טובה ומתוקה.

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:יום כיפורתכלית הבריאה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה