הלכות ומנהגים

מרגישה שאמא שלי לא סולחת לי באמת, מה עלי לעשות?

  • ב' אלול התשפ"ב
אא

שאלה

לקראת יום כיפור ביקשתי סליחה מאמא שלי על דברים ספציפיים שחשבתי שאולי עשיתי שפגעו בה. היא שלחה לי תשובה בוואטס אפ שהיא סולחת לי על הכל ומבקשת סליחה ממני אם נפגעתי ממנה. היא מסרבת לרדת לפרטים רוצה שאשכח הכל גם אם זה קרה לפני 20 שנה או לפני שבוע. לא מוכנה לנתח או לדבר על רגשות או על דברים ספציפיים. אני מרגישה שאני לא יכולה לקבל את הסליחה שלה כי זה נשמע שזה רק לצאת לידי חובה ולא באמת סליחה על דברים ספציפיים שמאוד פגעו בי. וגם הסליחה הכללית שלה כלפי לא נשמעת אמיתית. כוונתה רק לשכוח מהכל וזהו. מה אפשר לעשות במצב כזה? תודה

תשובה

שלום וברכה

מאחר ואימא שלך אומרת שהיא סולחת, הסליחה מתקבלת ואין כל חשש בדבר. משום מצוות כיבוד אם, אין לך לחפור לה, מאחר ואת רואה שקשה לה להיכנס לפרטים. וכאמור, גם אין צורך, כי הסליחה מתקבלת במאה אחוז.

ולגביך, אם את מרגישה שאת צריכה לפרוק את הדברים, כדי לשחרר אצלך מועקות ויבלות נפשיות, מותר לך ואף מומלץ שתדברי על כך עם חברה טובה או אישה חכמה שאת סומכת עליה וכדו' (אפשר בהידברות - מחלקת נפשי בשאלתי, במס' 073-3333331), שתהיה לך לאוזן קשבת ותסייע לך להבין את מה שעברת בזמנו עם אימך, ולשחרר את הכאבים, מבלי שתדברי על הפרטים עם אימא שלך.

היי ברוכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:כיבוד הוריםמחילהבקשת סליחהמשקעים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה