חברה והשקפה

האם המרד של היהודים בעת החורבן היה נכון?

  • י' אב התשפ"ב 
אא

שאלה

שלום רב
היום חל תשעה באב, ראיתי את הסרט "אגדת חורבן" שמתאר את חורבן הבית ואת המרד הגדול ורציתי לשאול האם המרד זכור כדבר שהיה ראוי לעשות? האם בן גיורא ובן בטיח זכורים כגיבורים ביהדות? או שדרכם אנחנו אמורים ללמוד איך לא לנהוג?

תודה ויהי רצון שבקרוב נזכה לחזות בבניין ירושלים

תשובה

שלום וברכה

המרד בעת החורבן לא היה נכון לפי דעת תורה, התנאים התנגדו בהחלט לדרכי המורדים, שמכונים בריונים בדברי חז"ל.

באופן כללי אין איסור למרוד באומות ולהתגונן מפניהם, כמו שעשו עם ישראל בעת כיבוש הארץ בימי יהושע בן נון, וכן החשמונאים נגד היוונים, אבל הכל חייב להיות בתיאום מלא עם חכמי התורה וכמובן דיני התורה במאה אחוז, ואז מובטח להם שיצליחו גם נגד הטבע, אבל אם זה נגד דעת חז"ל, ברור שזה אסור, ואין שם סייעתא דשמיא.

בברכה,

בנימין שמואלי


מתחזקים ומתחזקות, רוצים להתייעץ עם רבני הידברות? שלחו מייל אל tamir@htv.co.il או מלאו פרטים כאן, ונחזור אליכם בהקדם >>
תגיות:מרדבית שני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים