שאל את הרב - כללי

האם יש תפילה מיוחדת לפני גזר דין בבית משפט?

  • ז' אדר ב' התשפ"ב
אא

שאלה

שלום כבוד הרב,
לצערי בעבר ביצעתי עבירות שאני נשפט עליהן בימים אלו. אני מדבר עם הקב"ה בכל יום ומתפלל שידון אותי לפי מידת הרחמים. אני כל הזמן נזכר במשפט "מודה ועוזב ירוחם" ואני הודתי כבר על ההתחלה ולגבי עוזב אני באמת עוזב אני מתחרט על העבירה באמת ובאמת לא מתכוון לבצע שוב אני החלטתי ואף נדרתי להתרחק מעבירה זו בהמשך. אז האם החלק השני יהיה נכון כלפיי? (ירוחם) אני מבין שקשה לענות על זה אבל הכוונה שלי טהורה... האם יש איזה פרק מסוים בתהילים או משהו שאוכל לקרוא לפני גזר הדין? אגב גם כל יום הכיפורים בכיתי וביקשתי מחילה מהקב"ה אני באמת עושה כל מה שאני יכול כדי להשתקם ולחזור לחברה בן אדם טוב יותר. כל המשפחה תומכת ועוזרת וגם אנשי מקצוע עוזרים. מה עוד אפשר לעשות? תודה ענקית!

תשובה

שלום רב,

יש כמה סגולות שיכולות להועיל למי שבאמת חזר בתשובה שלמה, כדי שהשופט יטה איתו כלפי חסד.

א. לשים יד על המצח ולומר שלוש פעמים את הפסוק (תהלים נא יד) "השיבה לי ששון ישעך ורוח נדיבה תסמכני" (מדרש תלפיות, ענף חן, שהוא סגולה לשאת חן בעיני השלטון או מי שתרצה לבוא לפניו, ושהוא בחון ומנוסה).

ב. לומר קודם המשפט כ"ד פעמים את הפסוק (שם קיט קלז) "צדיק אתה ה' וישר משפטיך" (הגר"ח פלאג'י זצ"ל בספרו רפואה וחיים פרק יב אות קלג בשם ספר דרך ישרה דף פח).

ג. לפני הדיבור עם השופט לומר כמה פעמים "ה' שפתי תפתח ופי יגיד תהלתך. ונח מצא חן בעיני ה'. כן נמצא חן ושכל טוב בעיני אלקים ואדם" (ישועות מרדכי עמוד 32 בשם הגר"מ אליהו זצ"ל).

בשורות טובות,

הלל מאירס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:בית משפטתפילות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה