אמונה

״הפרק האסור״

  • כ"ה אדר א' התשפ"ב
אא

שאלה

שלום,
מהו ״הפרק האסור בתנ״ך״? למה ׳הוסתר׳, ולמה נקרא כך?

תשובה

בס"ד   שלום וברכה,  

אף פרק לא הוסתר בתנ"ך. אין דבר כזה "פרק אסור בתנ"ך".

הטענה ששמעת היא המצאה של מיסיונרים בישראל (המכנים עצמם בשם "יהודים משיחיים"), אשר המציאו שקר זה כדי למשוך יהודים לאמונה הנוצרית בישו הצלוב.

  

הפרק שהנוצרים מצטטים ממנו הוא ישעיהו (פרק נג), ממנו רצו לטעון שהוא מתאר את ישו הנוצרי.

 

זוהי כמובן בורות, כי ישעיהו הנביא משתמש במשלים רבים, ולא מתאר דמות ספציפית בפרקים אלה. לדוגמה, הוא מדבר על גלות בבל והחורבן (בפרק נ"ב), ובפרק אחר מתאר את ירושלים בדרך משל כאשה עקרה ועניה (בפרק נ"ד), ובפרק נ"ג משווה ישעיהו את עם ישראל בגלות לצדיק מעונה ודחוי. חשוב לציין שבשום מקום במהלך פרקים אלה לא מוזכרת המילה "משיח"! 

במטרה לסלף את האמור, הנוצרים (המכנים עצמם בשם השקרי "יהודים משיחיים") יציגו אך ורק את פרק נ"ג מחוץ להקשרו המקורי בין הפרקים, ויטענו שהמשל על ה"צדיק המעונה" בדברי ישעיהו אינו אלא נבואה על ישו הצלוב. מלבד שהפרק הוצא מהקשרו, הרי שגם לפי שיטתם, הוא סותר מכל וכל את האמונה בישו, שהרי נאמר במשל על אותו צדיק שיהיה "איש מכאובות וידוע חולי" (פסוק ג'), בעוד ישו כלל לא היה חולה או נכה הסובל מכאבים, וגם נאמר במשל "יראה זרע, יאריך ימים, וחפץ ה' בידו יצלח" (פסוק י'), בעוד ישו נצלב בגיל צעיר ולא השאיר אחריו ילדים. עוד המשל מספר שכאשר יהרוגו לא יאמר הצדיק מילה: "כשה לטבח יובל... ולא יפתח פיו" (פסוק ז), בעוד הסיפור הנוצרי מספר שכאשר תפשו את ישו הוא צעק "יצאתם בחרבות ובמקלות לתפשני" וכאשר צלבו אותו הוא בכה "אלי, אלי, למה עזבת אותי?". ואם לא די בכך, אף על מקום קבורתו נאמר שיקבר עם רשעים (פסוק ט) בעוד שלפי סיפורם ישו נקבר בקבר של צדיק מרמתיים. מלבד זאת, צריך לדעת שבמהלך פרק נב' ופרק נד' מדבר הנביא ישעיהו על הגלות ומנבא את גאולת כל עם ישראל בידי אלוקים, והצלתם מאומות העולם, נבואה שאנו עדיין מחכים לה שתתגשם. מה שרק מוכיח לנו, שהמשיח עדיין לא הגיע לפי ישעיהו. מי שיקרא את כל ספר ישעיהו לפי סדר, לא יוכל לטעות בסילוף זה שהמציאו המשיחיים.

 

ראה עוד במאמרי:

https://www.hidabroot.org/article/78994  

אשמח לעזור לך בכל שאלה.    בברכה, דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:משיחייםמצרות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה