הלכות ומנהגים

האם אפשר לטבול במקווה לאחר קיום יחסים?

  • כ"ב טבת התשפ"ב
אא

שאלה

שלום,
אישתי ואני לא היינו בקיום יחסים מלאים (בזמן שבעת ימיה הנקיים) אבל שאלתינו הכללית היא האם במקרה של חס ושלום קיום יחסי אישות בזמן שבעת ימים נקיים וללא מקווה מבטל את הטבילה? ואם לא אז כמה צריך לספור שוב?

תודה

תשובה

שלום רב,

יש להקדים שכל עוד האישה לא טבלה, אפילו שהתה זמן ארוך, תמיד היא בנדתה עד שתטבול (שלחן ערוך ורמ"א יורה דעה סימן קצה סעיף א), ועל קיום יחסים איתה בזמן זה יש חיוב כרת (רמ"א שם סימן קפג).

וגם נגיעה ללא קיום יחסים אסורה בתכלית, ואסור לגעת בה אפילו באצבע קטנה, ואסור להושיט מידו לידה שום דבר ולא לקבל מידה, שמא יגע בבשרה (שלחן ערוך סימן קצה סעיף ב).

אם בני הזוג נכשלו חלילה בקיום יחסים במהלך שבעה נקיים, למנהג הספרדים היא יכולה לקנח עצמה במוך, וגם תרחץ עצמה היטב במים חמים, כגון שתשב באמבטיה במים חמים, כדי להפליט את כל הזרע, ואותו יום לא יעלה לה למניין שבעה נקיים, ותשלים עליו ימי הנקיים ותטבול (טהרת הבית חלק ב' סימן יג סעיף יז, והערה שם ד"ה נשאלתי).

ולפי מנהג האשכנזים היא צריכה להמתין חמישה ימים, ורק לאחר מכן תוכל להמשיך בספירת שבעה נקיים. אמנם יש מקרים יוצאים מן הכלל שבהם גם האשכנזים יכולים להקל ברחיצה היטב כנ"ל, ועליהם לשאול רב מורה הוראה שמכיר אותם היטב (יעויין שיעורי שבט הלוי סימן קצו סעיף יב אות ב, וטהרת הבית בהערה שם, ושו"ת תשובות והנהגות חלק א' סימן שסד).

בברכה,

הלל מאירס

 

 

 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:שבעה נקייםנדה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה