תפילה וברכות

פיטום הקטורת ופרשת הקורבנות

י"א טבת התשפ"ב | 15.12.21 00:00

שאלה

שלום,
הזמנתי ממכם ספר וקיבלתי יחד איתו חוברת על פיטום הקטורת ופרשת הקורבנות אז קודם כל תודה רבה רבה עליו!

חייב לציין שעברתי עליו והתחזקתי, לכן קיבלתי על עצמי בלי נדר להתחיל לקרוא את פיטום הקטורת ואת פרשת הקור נחת. אשמח לשאול כמה שאלות על זה בבקשה:
1. פרשת הקורבנות אומרים פעם ביום? אם כן, אפשר להגיד לפני שחרית?
2. פיטום הקטורת אפשר להגיד לפני שחרית ולפני מנחה?
3. אם אני אומר ללםי שחרית פיטום הקטורת, בנחת, עם הכוונות, בקצב שלי. בזמן התפילה בציבור, יש גם פיטום הקטורת. לקרוא שוב עם הציבור ויותר מהר בשביל להיות איתם בקצב?
4. אם מותר להגיד את שניהם לפני שחרית, האם הסדר הבא הוא ננכון? מודה אני, נטילת יידיים לי ברכה, שירותים, ברכה על נטילת ידיים ואשר יצר, ברכות השחר, ברכות התורה, פרשת הקורבנות וםיטום הקטורת? או עדיף סדר אחר?
5. בחוברת יש כל מיני מזמורים שכתוב להגיד לפני ואחרי. מה החשיבות של זה? האם זה חשוב? הסגולות והחשיבות רלוונטיות גם בלי? פשוט יש שם קטעים כמו להגיד מזמור המנורה 7 פעמים ומזמור יהי נועם 7 פעמים וזה מאריך משמעותית, האם אפשר להסתפק בפעם אחת? מה החשיבות של 7זה פעמים והאם זה קריטי להגיד את כל המזמורים שלפני?

6. לא קשור לפיטום הקטורת אבל אם אני אומר שמע לפני מגן אברהם בשביל לצאת ידי חובה לפי כל הדעות, שאני מתפלל מאוחר יותר עם הציבור, יש צורך לכוון לעשות מצוות עשה של שמע ושל זכר יציאת מצריים שוב?
תודה רבה מראש ומצטער על הכמות הרבה של השאלות

תשובה

שלום וברכה

1. זמן אמירת הקרבנות היא לפני תפילת שחרית.

2. נכון. אומרים לפני שחרית ולפני מנחה.

3. אין צורך לקרוא פעמיים תתחליל להתפלל חמש דקות לפני הציבור ואז תקרא את הקטרות בכוונה כראוי.

4. עדיף לפי סדר התפילה. 

5. לא חובה ולא מומלץ לומר כל יום. תגיד רק מפעם לפעם ואם אין לך די זמן תספתק בפעם אחת.

6. אם אתה מתפלל ומספיק לקרוא את שמע לפני הזמן השני, תעשה תנאי שאם ההלככה כמו הגר"א הרי שהקריאה הראשונה תהיה לשם לימדו תורה והשניה לשם המצווה ואם ההלכה כמגן אברהם הינך קורא את קריאת שמע הראשונה לצאת ידי חובה והשניה תההי כקורא בעלמא.

בברכה,

בנימין שמואלי

כותרות מומלצות

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה