הלכות ומנהגים

איך מכפרים על חטאים מהילדות?

  • כ"א כסלו התשפ"ב 
אא

שאלה

שלום כבוד הרב. כשהייתי ילד ונער, הייתי מופרע מאוד ומכה ומקלל את החברים והמורים שלי. ממש השפלתי וביזיתי אותם.
בנוסף, התגרשתי לפני שבע שנים לאחר שנהגתי באשתי לשעבר גם באלימות. לא הכיתי אותה אבל צעקתי, קיללתי, השפלתי והפחדתי אותה.
כיום אני רוצה לחזור בתשובה ותוהה איך אפשר לכפר על החטאים האלו? האם לבקש סליחה מהתלמידים והמורים? זה לא תמוה לאור חלוף הזמן להזכיר להם דברים שאולי שכחו? לגבי הגרושה, כיום היא נשואה ואני לא רוצה ליצור איתה קשר כדי שחס וחלילה לא יהיו לה צרות על בעלה החדש.
כיצד לכפר? אני יודע שהעוונות האלו רודפים אותי עד היום.

תשובה

שלום וברכה

ראוי שתשלח שליח שיבקש את סליחת גרושתך. אם נהגת באלימות כלפיה היא בוודאי כואבת את זה עש היום.

כל מי שאתה מכיר ויכול לאתר תשלח לו מכתב סליחה. את מי שאתה לא יכול לאתר תבקש מבורא עולם שמאחר ועשית את שלך שה' ישלים את תשובתך ויכניס בליבם שיסלחו לך.

בברכה,

בנימין שמואלי


מתחזקים ומתחזקות, רוצים להתייעץ עם רבני הידברות? שלחו מייל אל tamir@htv.co.il או מלאו פרטים כאן, ונחזור אליכם בהקדם >>
תגיות:תשובהכפרה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים