הלכות ומנהגים

האם דם יהודים הוא הפקר?

  • כ"ב תשרי התשפ"ב 
אא

שאלה

שלום כבוד הרב.

רציתי לשאול שאלה בעניין שלוש השבועות, השבועה של לא למרוד באומות העולם.

השבועה מונעת מאיתנו להקים מדינה או שלטון יהודי באיזושהי צורה וכתוצאה מכך יהודים חיו בגלות בצורה מלא בכאב וסבל.

מעבר לכך שיהודים חוו רדיפה ודיכוי על עצם היותם יהודים וסירובים להתנצר ולהתאסלאם. ליהודים היה אסור להלחם חזרה, כי לא היינו מורשים להקים כוח ״שימרוד באומות העולם״ מה שאומר שאסור לנו להלחם חזרה על חיינו.

השאלה היא פשוטה ״האם דמנו הוא הפקר?״

האם זה בסדר שדם יהודים נשפך על קידוש ה׳ כשסירבו לאבד את אמונתם וגאוותם במוצאם ובקב״ה.

מבחינת הקב״ה אנחנו לא מורשים להלחם חזרה, אחרת אנחנו כופרים בשמו, כמו שנאמר -

"אמר רבי אלעזר: אמר להם הקב"ה לישראל אם אתם מקיימין את השבועה מוטב ואם לאו אני מתיר את בשרכם כצבאות וכאילות השדה"

המשפט הזה אומר שבמידה ונשבור את השבועה, נמות, מצד שני אם נשמור אותה, גם כן נמות, על עצם היותנו יהודים.

אם כך האופציות היחידות שנותרו ליהודים זה או למות בקידוש ה׳ או להתנצר ולהתאסלם.

תשובה

שלום וברכה

כבר הורה החפץ חיים שמורת להילחם במי שרוצה להוריד אותנו מדרך הישרה. דעת החפץ חיים הייתה שהיו צריכים להילחם בקומונוסטים בזמנו שהורידו יהודים מדתם.

אסור להילחם בשביל לצאת מהגלות.

בברכה,

בנימין שמואלי


מתחזקים ומתחזקות, רוצים להתייעץ עם רבני הידברות? שלחו מייל אל tamir@htv.co.il או מלאו פרטים כאן, ונחזור אליכם בהקדם >>
תגיות:גלותמלחמה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים