חברה והשקפה

בית של תורה

  • כ"ב אלול התשפ"א
אא

שאלה

שלום כבוד הרב, יש לי פלאפון לא כשר ולאחרונה אני ממש רוצה לעבור לפלאפון רק עם ווצאפ, בלי אינטרנט. אני עושה את זה כצעד ראשון בדרך כי אני באמת רוצה בעזרת השם כשיגיע הזמן להקים בית של תורה אמיתי ושהילדים שלי יגדלו בטהרה. זה כל הרצון שלי. ואני יודעת שיהיה לי קשהה מאודד והשאלה שלי היא מי מבטיח לי שאני אזכה לזה? יכול להיות שאני מקריבה עכשיו ועוד אקריב דברים משמעותיים מהחיים שלי ובסוף אני לא אזכה לבית כמו שאני חולמת.... ונכון שיש עניין של השתדלות והכל אבל זה עדיין מרגיש כאילו- מה ואם זה לא יקרה? אז סתם הרגתי את עצמי... וזה באמת מה שזה בשבילי....

אשמח לשמוע מה שהרב חושב... ואשמח אם שאלתי תפורסם באתר כי המייל המצורף לא תמיד זמין...

תשובה

שלום וברכה

אין הקב"ה מקפח שכר כל בריה ובוודאי לא מי שמקריבה מעצמה כל כך למען שמירת התורה והמצוות כראויורצונה עז להקים בית נאמן לה' ולתורתו אין ספק שהתפילות והקבלות הטובות מתקבלות בשמים. מבואר בספרי הקודש שאף שתפילות על עניינים גשמיים אינם מתקבלים תמיד כי יש קיטרוגים על האדם מכוח מעשיו שאינם תמיד ראוים, הרי שתפילות על עניינים רוחניים אין להם קיטרוג כי האדם מבקש לעשות את רצון בוראו ומי יעיז לקטרג על כך.

על כן המשיכי התחזקותך והתעלי מעלה מעלה בדרכי ה' ותזכי לבשר אותנו בקרוב בחתונה עם בחור ירא שמים חזיד ועניו ובעל מידות טובות מהרה.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:גשמייםרוחניים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה