חברה והשקפה

למה אכפת לנו כל כך שתהיה תחבורה ציבורית בשבת?

  • י"ב תמוז התשפ"א
אא

שאלה

הכבישים בישראל לדאבונינו עדיין די מלאים, וגם באוטובוסים, אמנם לא באוטובוסים ציבוריים אלא רק באוטובוסים פרטיים. וכנ"ל גם בגיורים, מה אכפת שרבנים שלא יודעים לגייר יגיירו אנשים, מה זה עניינינו? הרי בסך הכל יש פה במדינה הרבה גויים, רוסיים וערבים, מה אכפת לנו שאותם גויים יחשבו שהם יהודים? אנחנו לא נתחתן איתם וזהו. כנ"ל לגבי רבנים רפורמים, האם לנטורא קרתא מעניין אותם? הרי כל רב מטעם הוא רב פסול, אז עוד עשר אחוז פחות עשר אחוז זה יוסיף ויוריד הם ממילא לא יישאלו את הרבנים האלו, וגם לא יאכלו מהכשרות שלהם. מה כל הרעש הגדול?

תשובה

שלום וברכה

אכתוב בקצרה ואולי עוד חזון למועד להרחיב את הדברים

א. תחבורה ציבורית בשבת

הפרהסיא חשובה מאוד למנוע חילול ה'. כאשר יודעים בעולם שאין תחבורה ציבורית בשבת במדינת היהודים הרי זה קידוש ה' אם חלילה להיפך הרי זה חילול ה' איום ונורא ה' ישמרינו. זה ביזיון קדושת שמו יתברך בצורה המחפירה ביותר ומרידה ברורה במלכות שמים רח"ל.

ב. גיורים 

רוב העם הינו מסורתי שחפץ במצוות אם כי לא שומר את כל המצוות תמיד. כאשר הם יודעים שפלוני/ת רוסי אתיופי וכדו' הוא בורח מזה כמו מאש אבל כאשר יש לו/לה תעודת גיור רשמית של הרבנות אין כל סיבה שהאדם יחשוד שמדובר בפייק גיור. 

מלחמתינו אינה בעד הילדים של החרדים אלא בעד עם ישראל שבשדות המסורתי וחפץ בקירבת ה' ושמירת הייחוס ושמירת התורה באופן כללי.

עלה והצלח ונזכה לקדש שם שמיים,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:תחבורה בשבתגיורים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה