הלכות ומנהגים

ברכת הגומל אחרי לידה

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

בס"ד שלום הרב, גיסתי ילדה לא מזמן בן לאחר 4 בנות בלידה היו סיבוכים וכשלבסוף התינוק יצא נראו 2 קשרים בחבל הטבור ובחסד השם הוא הצליח לנשום. אפילו הרופאים התפעלו. רציתי לדעת אם יש צורך בברכת הגומל ואם כן אז על מי עושים, על האם או על התינוק והאם האבא אמור לעשות זאת ואיך בדיוק אנחנו תימנים ואני הבנתי שתימנים לא עושים אלא רק כאשר חוצים יבשות וימים. בכל אופן עדיין התבקשתי לשאול בכללי האם יש צורך. חשוב לציין שהילד כבר בן חודש אז שאלה נוספת היא האם זה עדיין רלוונטי אחרי פרק זמן זה מחכה לתשובה תודה רבה שירן

תשובה

שלום וברכה

כל עם ישראל נוהג שעל מחלות שנתרפאים מברכים הגומל, ובענין נשים נחלקו הפוסקים בכך ויש בזה שינויי מנהגים, ואם נוהגים בקהילתכם שנשים מברכות הגומל יש לה לברך הגומל על שעברה את הלידה בשלום, כי בלאו כהכי נהגו רבים לברך את הברכה לאחר הלידה. ויכולה עדיין לברך הגומל על הלידה אף שעברו יותר משלושים יום.

אבל על הקטן אין מברכים הגומל. ואין הבעל מברך במקום האשה ונהגו רבים שבשבת הראשונה שהאשה הולכת לבית הכנסת עולה הבעל לתורה ובאמירת ברכות את ה` המבורך מכון לברך על כך שהלידה עברה בשלום, והאשה עונה ברוך ה` המבורך לעולם ועד.

בברכה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:הגומללידה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה