אמונה

היכן מופיעה שם ה` חרות על ארץ ישראל ובאיזה סירטון אפשר ליראות את זה

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

היכן מופיעה שם ה` חרות על ארץ ישראל ובאיזה סירטון אפשר ליראות את זה

תשובה

שלום וברכה

כן, בצילומים אויריים נראה שם הוי"ה מהצורה הטופוגרפית של ההרים והבקעים שבאיזור בית-אל, אכן יש הוי"ה במקום הזה ככתוב בתורה. בדקה ה43 ועוד דבר, הבנתי מספרי הקבלה, כי המתבונן במפת הארץ המובטחת יכול לראות את זה כך. בצפיה עם הפנים לעבר קו המזרח של ארץ ישראל ישנו קטע ארץ מדרום ים המלח, אח"כ יש ים המלח, אח"כ ישנו קטע ארץ בין ים המלח ועד הכינרת, אח"כ ישנו קטע ארץ בין הכינרת לבין ימת החולה, ואח"כ יש קטע ארץ מצפון ימת החולה עד הגבול הצפוני.

כך שישנם ארבעה קטעי ארץ ושלשה ימות מפסיקים בין ארבעה קטעי הארץ. וכך בדיוק הוא בשם הוי"ה, הקטע שמדרום ים המלח הוא נגד האות י` משם הוי"ה, הקטע שבין ים המלח לבין הכינרת הוא נגד האות ה` הראשונה משם הוי"ה, הקטע שבין הכינרת לבין ימת החולה, נגד האות ו` בשם הוי"ה, והקטע שמצפון לחולה הוא נגד האות ה` האחרונה בשם הוי"ה.

המקבילות מפליאות, מכיון שהקטע שמדרום ים המלח הוא קטן בדומה לאות י`, וכך אפשר להבין את בעיית רצועת עזה, והענין שמאז ומעולם לא רוינו נחת מחבל הארץ של ארץ פלשתים, מכיון שהאות י` אינה יורדת אלא קצת, ואינה דומה לשאר אותיות השם היורדות עד לסוף. הקטע שבין ים המלח לבין הכינרת רחבה ואכן הוא מקביל לאות ה` הרחבה. הקטע שבין הכינרת לימת החולה, צר.

בדומה לאות ו` שכנגדה הוא מכוון. הקטע שאחרי החולה רחב [לפי התורה גבולה הצפוני של ארץ ישראל הוא משהו באיזור הגבול בין תורכיה לסוריה כיום], בדומה לאות ה` האחרונה של שם הוי"ה. ועוד דבר לקינוח, בספרי הקבלה מבואר כי כשאדם חוטא מפריד בין שלשת האותיות הראשונות של שם הוי"ה לאות ה` האחרונה של השם, ועל ידי תשובה מחזירים את האות ה` למקומה, ולכן תשוב-ה נכתב כמו תשוב ה` להשיב את האות ה` למקומה. אולי יש למצוא רמז למה שקורה באחרית הימים, בו אין לנו כמעט כלום מחבל הארץ המקבילה לאות ה` האחרונה, והחיזבולה הם שהשתלטו עליה, ועושים לנו צרות משם.

כל טיל שהתעופף משם לעברינו [לא יקום ולא יהיה בעזרת ה`] היתה תזכורת להשיב כבר את האות ה` למקומה. במהרה בימינו כשעם ישראל ישוב אל בוראו, תהליך הקורם עור וגידים לנגד עינינו, יפסקו הבעיות מלבנון, ומרצועת עזה, ובא לציון גואל במהרה בימינו, והיה הוי"ה למלך על כל הארץ. [ועוד דבר לסיום, כשם שצריכים להקפיד על אותיות השם שיכתבו אותם בסמוך זה לזה, יש להקפיד שלא יגעו האותיות זה בזה, ולשם כך באה הרמז בשלושת הימות במזרח הארץ, יבוש החולה והשארת אגם קטן, והנסיונות והדיבורים כעת להציף שוב את ימת החולה, בוודאי גם הם רומזים לענינים נעלים מאוד שאין לנו בהם השגה].

בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:ה' ישראלהר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה