שאל את הרב - כללי

איך מתקנים דימוי עצמי נמוך?

  • י"ח שבט התשפ"א 
אא

שאלה

בס״ד

שלום כבוד הרב!

אני בן 17, מתחזק מאוד.
לאחרונה גיליתי בעזרת שיחת טיפול עם מטפל מ״נפשי בשאלתי״, שיש לי דימוי עצמי נמוך, ושזה פוגע לי מאוד בתפקוד - ובכלל בחיים.

איך לפי התורה חז״ל מתקנים דימוי עצמי נמוך?
והאם זה תהליך מתמשך? או שזה ״קליק״ של תובנה כזו?

אציין כי אני סבור שאעסוק בזה עם המטפל, פשוט רציתי לקבל עצה מהרב (: ״מרבה עצה מרבה תבונה״.
וגם אציין, שאני מרגיש כאילו זה ׳רע׳ שאני מרגיש טוב עם עצמי, ושאני לא דורש מעצמי דברים.
כאילו שזו סוג של גאווה והפקרות (הפקרות מכיוון שאם ארגיש טוב עם עצמי כמו שאני עכשיו, -אז אניח לעצמי להישאר היכן שאני עכשיו/לא אדקדק מספיק במצוות).
-כי גם ראיתי בספרי מוסר עניין שאדם לא יתמקד במעלותיו.)

אשמח לעצת הרב!
סליחה על האריכות

תשובה

שלום רב,

ראה בדברי הרב זמיר כהן שליט"א https://www.hidabroot.org/article/212199

חזק ואמץ מאוד,

הלל מאירס


מתחזקים ומתחזקות, רוצים להתייעץ עם רבני הידברות? שלחו מייל אל tamir@htv.co.il או מלאו פרטים כאן, ונחזור אליכם בהקדם >>
תגיות:דימוי עצמיעצה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים