משמעות סמל מגן דוד תלת מימדי [`המרכבה`] בקבלה

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

האם יש לסמל המרכבה שהוא מגן דוד תלת מימדי פירוש ביהדות ,ארצה לדעת מהי וכמו כן מהו שמו בשפה האנגלית אודה לכם גם לכול קישור קריאה אמיתי ורלוונטי לגבי המונח.מושג סמל מרכבה תודה

תשובה

שלום וברכה

המהות של המגן דוד, והרוחניות שהיא מסמלת על פי הקבלה, ידועה. מאחר וישנן שש קצוות, בדרכי ההשפעה מלמעלה למטה, הנקראים על פי הקבלה, חסד, גבורה, תפארת, נצח, הוד, יסוד. והמקבל את כולם הוא המידה השביעית היא מידת המלכות - שזה השכינה הקדושה למען כנסת ישראל. לסמל המגן דוד ישנן שש קצוות, שבכח ההתחברות לתכנים המרומזים בו נערכת מין מדיטציה יהודית קבלית.

כשהמגן דוד בא באופן של תלת מימד, ההשפעה שלו חזקה פי כמה, והדוגמא הקרובה מתפילת `אנא בכח` הכוללת את שבעת השמות שנגד שבע המדריגות הנ"ל, אב"ג - ית"ץ, קר"ע - שט"ן, נג"ד - יכ"ש, בט"ר - צת"ג, חק"ב - טנ"ע, יג"ל - פז"ק, שק"ו - צי"ת, ועל פי הקבלה כשאומרים את התפילה הכוללת את השמות שלשה פעמים ההשפעה כתוצאה מכך חזקה באופן כפול ומכופל, וכך ענידת המגן דוד הבא בתלת מימד הוא כתפילת אנא בכח משולש, אבל כמובן שהעיקר הוא ההתחברות לתכנים העומדים מאחורי זה, ולשם כך צריך להעמיק בנושאים אלו במסגרת המתאימה.

וכל זה בנוסף לגילויים האחרונים שהאנרגיות הזורמות בגוף האדם מסודרות כאופן המגן דוד התלת מימדי, וההתחברות לאנרגיות אלו מביאות לאדם מנוחה נפשית ושלום בין הכוחות השונים ברוחניות האדם, אבל כמובן שההתחברות לזה והעומק מכל זה נובע מסדר הספירות שהן שורש הבריאה כולה. בהצלחה - מנשה ישראל קישורים מתאימים שאינם סוטים מהאמת: ישנם מי שמסבירים את המושג על פי תורות ואמונות הודיות, אבל לגבי היהודים המשמעות שכתבתי היא הנכונה, נשמותינו נאצלה מעולם הספירות - האצילות, ולשם עלינו להתחבר.


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה