האם יש כזה דבר מסורתי?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

בס"ד שלום כבוד הרב, שאלתי את עצמי שאלה ואני מחפשת הרבה זמן תשובה, אני אשמח אם תוכלו לעזור לי. האם יש כזה דבר `מסורתי` כאילו אני לא כל כך בטוחה אני אומרת זה או להאמין או לא להאמין, הקב"ה אמר לשמור שבת אז שומרים וכ`ד.. אז יש או חילוני או דתי\דוסי(מקפיד יותר) מה זה בעצם מסורתי אין כאלה אנשים, מתי שמתחשק לו אז הוא ישמור שבת ופעם לא. אשמח אם תענה לי על השאלה, תודה ושבת שלו`

תשובה

שלום וברכה

ראשית כל יש להבהיר כי כל בני העם היהודי שוים בחיובם בשמירת תורה ומצוות, ואין פלג שחייב בפחות ופלג אחר שחייב ביותר. יש הבדל בין המגזרים רק בפועל, דהיינו שישנם מי שיודעים את ההלכה היהודית ומקיימים אותה ככתבה וכלשונה בשולחן ערוך, בדיוק כפי שקיימו אותה לפני כ3320 שנה, עם התוספות שנתווספו במשך השנים על ידי חכמי ישראל שהקב"ה ציווה על הר סיני לשמוע בקולם.

ואין לזה קשר עם `חרדים` `דתיים` או איך שתכני את זה, אין שום צורך להשתייך למגזר כל שהוא וללבוש את לבוש המגזר בכדי להיות שומר תורה ומצוות בדרגה הכי רצויה, `תשובה` וקבלת עול מלכות שמים, אין לה קשר עם החרדי מבני ברק, ואין שום צורך לשנות את הצורה ואת הלבוש לסטייל החרדי בכדי להיות מה שהקב"ה רוצה.

אפשר להמשיך לגור בצפון תל אביב או בקרית גת או באילת, ושם להתחיל בשמירת תורה ומצוות, פשוט מאוד מאוד, שמירת שבת, שמירת טהרת המשפחה, צניעות, ברכות ותפילות, ולגברים גם הנחת תפילין וקביעות שעה ביום ללימוד תורה, וכמובן בין אדם לחבירו, לא לרכל, לא לבייש, לא לגנוב, לא לשקר, לכבד את הזולת, וערכים אנושיים נוספים. בכך האדם ממלא את רצון הבורא והוא שוה ערך לזה שמנהל אורח חיים חרדי בבני ברק. אין הבדל להקב"ה בין חרדי לבין מי שאינו כזה, הקב"ה רוצה שנהיה `יהודים` בכך שנשמור על אורח חיים `יהודי`.

בספרים הק` מבואר שבעליית הנשמה לאחרי מאה ועשרים שנה, בדרך היא משילה מעליה כל סממן של הכירים חיצוניים, החרדי משיר מעצמו את השטריימל ואת הבגדים השחורים, דתי משיל את הכיפה הצבעונית הסרוגה, וכך הלאה, לפני בית דין של מעלה נעמדת לה הנשמה רק עם `נקודות הבחירה` שלה בחייה, ורק נתון זה נבדק על ידי בית דין של מעלה, כמה פעמים האדם בחר בטוב וכמה פעמים הוא בחר ברע, אין שום הבדל אם הכיפה שלראשו שחורה או צבעונית, וכך הלאה.

כל יהודי באשר הוא, השומר אורח חיים יהודי, ונוהג לפי מה שכתוב ב`קיצור שולחן ערוך`, -המסדר אורח חיים יהודי מפקיחת העיניים בבוקר ועד עצימת העיניים בערב-, ובמקרה של ספק הוא שואל לדעת רב, הוא שיא של יהודי. עם זה, קיימים סוג של יהודים בהלכה, המאמינה באמונה שלימה בשלש עשרה עיקרי היהדות, [ובקצרה אכתוב כולם ביחד, שיש בורא לעולם שממשיך להנהיג את מהלכי העולם, ושהוא יחיד, ואינו מוגבל בגוף, והוא היה לפני הכל ויהיה אחרי הכל לעולם, ואין מי בעולם שנוכל להתפלל אליו זולתו.

והבורא הזה נתן תורה בהר סיני למשה רבינו אדון כל הנביאים, ואחריו ניבא את שאר הנביאים, ואותה תורה נמצאת בידינו היום ללא שינוי, וכך היא לא תשתנה לעולם. הבורא הזה שיודע את כל מעשי האדם ומחשבותיהם מנהל מערכת של שכר ועונש בעולם, ובאחרית הימים יביא את משיח בן דוד לגאול את עם ישראל ולהסיר מעליהם שעבוד הגלות, ויבנה את המקדש השלישי על הר הבית, ולבסוף אף יחיו המתים כשיעלה רצון מאת הבורא יתברך].

יהודי המאמין בהנ"ל, יש לו חלק בעולם הבא, גם אם איננו שומר תורה ומצוות מסיבות של תאוה או קשיים, מכל מקום אחרי שיתן את הדין על מעשיו שחטא ביודעין, הוא יזכה לשכר מסויים בעולם הבא, על עצם האמונה. אנני יודע אם זהו הגדרה המתאימה ליהודים מסורתיים, אולי הם מעל זה, ואני מאמין שאכן כך, [יהודי הנמנע מחילול שבת אחת הוא מקיים את מצוות שמירת השבת, וניצל מכל האיסורים החמורים שיש באי שמירת שבת, על אף שבשבת הבאה הוא כן חילל את השבת, וגם באותה שבת עצמה יש ערך וחשבון מפורט אם הוא נמנע מממלאכה מסויימת, בגין השבת, אף שיותר מאוחר הוא לא יכל לשלוט ביצרו וחילל את השבת, יש ערך לכל מעשה בפני עצמו, ועל כל מניעה מחילול שבת הרווח כולו שמורה לשומר], כולנו תקוה שיום יבוא והוא לא רחוק שכל עם ישראל ישוב אל הקב"ה בלב שלם ויחל לשמור תורה ומצוות, כרצונו של בורא העולם וכדברי הרמב"ם הנודעים בהלכות תשובה: "כל הנביאים כולן צוו על התשובה, ואין ישראל נגאלין אלא בתשובה, וכבר הבטיחה תורה שסוף ישראל לעשות תשובה בסוף גלותן ומיד הן נגאלין, שנאמר והיה כי יבאו עליך כל הדברים וגו` ושבת עד ה` אלהיך ושב ה` אלהיך וגו`:

בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה