נשים

מצוות עונה

  • כ"ג תמוז התש"פ
אא

שאלה

רציתי לשאול לגבי מצוות עונה. מי מחוייב בה? אם הגבר מחוייב והוא לא מקיים את המצוה אז מה עונשו? הגבר הוא זה שצריך לעשות לאשה נחת רוח בתחום הזה. ולא להיפך. נגיד אם האשה מעוניינת היום להיות עם בעלה. היא מרגישה צורך ורצון להיות איתו והוא לא מעוניין. אלא הוא מעדיף מועד אחר. שיהיה לו חשק או שלא יהיה עייף. מה ההלכה אומרת מצות עונה זה מתי שהאשה רוצה ? או מתי שהאיש רוצה? יש פעמים שהאשה נפגעת שהגבר לא מקיים איתה יחסי אישות כי לא מתאים לו. לא מדובר בקיום יחסים יום יומי אלא לאחר שבוע מאז הפעם השניה. צריך לזכור כי בסה"כ יש זמן מועט למצווה הזאת אם האשה לא בהריון. גם לגבי דחיית טבילה במקווה. אומרים שאסור לדחות. כי צריך להתחשב בבעל. ומה לגבי התחשבות באשה? בקיצור אשמח להסבר בנושא. תודה

תשובה

שלום וברכה

סליחה על האיחור הרב במתן התשובה. עקב עומס על המערכת לא ראיתי את שאלתך עד הנה ואיתך הסליחה. עקב אורך הזמן יתכן שזה לא דורש ועל כן אכתוב בקצרה ואם יש צורך אוסיף עוד.

אם יש צורך הבעל צריך לתת לאשתו וזה עיקר מצוות עונה אבל זמני העונה הם לפי כוחו של הבעל כמבואר בשולחן ערוך שכל אחד התדירות שונה לפי רוב עבודתו. על כן מובן שיש להתחשב בנסיבות שכאשר הבעל עייף אבל על הבעל להשקיע בוודאי לרצות את אשתו במקסימום האפשרי.

חשוב לתאם ציפיות ומצד האחד האישה תתן לגבר את ההבנה שלא תמיד הוא מסוגל לקיים יחסים ומצד שני על הבעל לנסות להשתדל לרצות את אשתו ובלי ספק אפשר למצוא את דרך המלך בין שניכם.

בהצלחה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:עונהמצוות אישות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה