אמונה

מי אמר

  • ז' תמוז התש"פ
אא

שאלה

מי אמר שאכן עד היום אנחנו יהודים? אולי הנוצרים צודקים והתורה נמשכה ונמסרת לאדם אחר כמו ''אות האיש''? אני מאמין במשה רק מסקרן אותי לדעת את התשובה!

תשובה

בס"ד
 
שלום וברכה,
 

עם ישראל נרדף במשך 2000 שנות גלות, ונלחם כדי לשמור על יהדותו, ולא להתבולל בין הגויים. הסיבה היחידה שעדות ישראל חזרו מכל העולם לישראל, הוא רק בגלל שהם עמדו בייסורים ועלילות הדם, ולא נטשו את יהדותם. הגויים עשו כל מאמץ להכחיד את עם ישראל, אך היהודים שמרו על זהותם בכל מחיר.

 

הבט לאחור: אתה יודע כיום שהנך יהודי, אך זאת רק בשל העובדה המדהימה שכל אבותיך ואמותיך הקדושים ב-3300 שנים האחרונות התחתנו אך ורק עם יהודים בני עמנו. אם חלילה אפילו רק אחד מאבותיך היה מתחתן עם גויה - היתה השרשרת המפוארת של יהדותך נקטעת באחת, ולא היית כיום מזוהה בתור יהודי. די באיבוד חוליה אחת בשרשרת הדורות המפוארת הזו בכדי לגדוע את כל השרשרת, ח"ו.  ה' יתברך ציווה אותנו בתורה הקדושה: "ולא תתחתן בם, בתך לא תתן לבנו, ובתו לא תקח לבנך" (דברים ז, ד).

 

כמו כן, יש לנו סדר הדורות של כל תלמידי החכמים שחיו בכל דור ודור, ומסרו את התורה מדור לדור. תקופת התנאים, האמוראים, הסבוראים, הגאונים, הראשונים, האחרונים, ראה:

https://www.toratemetfreeware.com/online/f_01825.html

 

הנצרות ודאי איננה אמת, שהרי היא חיקוי של תורת ישראל ומבוססת עליה.

המוסלמים והנוצרים מבססים עצמם על תורת ישראל. הדתות הללו מאמינות בתורה, ביציאת מצרים, במעמד הר-סיני ובנביאי ישראל, אך טוענים שה' שינה את דעתו לאחר אלפי שנים ונטש חלילה את מצוותיו ואת העם הנבחר. כמובן שכאשר יש אבא ובן, שומעים לאבא ולא לבן. אנו הרי המקור האמתי, והם החיקוי שבא לכפור בברית ה'.  

 

כמו כן, הנצרות מבוססת על אמונה באדם אחד שלטענתם ביטל את התורה, אך לא בנסים שנעשו לעיני עם שלם. ראה במאמרי "נצרות מול יהדות":

https://www.hidabroot.org/%D7%A0%D7%A6%D7%A8%D7%95%D7%AA

 

תורת ישראל ניתנה לפני מיליונים.
 
מובן לנו שהבורא שברא את האדם בחוכמה כה אדירה - לא ימסור תורה בדרך אותה כל אדם יכול לזייף. הרי כל מוסד פסיכיאטרי שמכבד את עצמו מחזיק לפחות עשרה אנשים שמדווחים שהם מדברים עם א-לוהים, פיות, חייזרים ומפלצות. וידועים לנו לא מעט מקרים של אנשים חולי סכיזופרניה שמדמיינים דברים שאינם קיימים במציאות.
אנו יודעים שהבורא הוא חכם (מהכרת הפיזיקה של היקום והאנטומיה של החי) ולכן אנו יודעים בוודאות מוחלטת שהבורא לא ימסור תורה בדרך אווילית לאדם בודד שגם יכול לשקר להמונים.
כך ששתי הדתות שחיקו את היהדות - הנצרות והאיסלאם - יורדות מיד מעל הפרק, היות ושתיהן טוענות לאדם בודד הטוען שא-לוהים נגלה אליו במערה ומסר לו חוקים ומשפטים.
   
היהדות איפוא, הינה היחידה הטוענת לאירועים נסיים בקנה מידה שכל העם עד להם - כמו יציאת מצרים, מכות מצרים, קריעת ים-סוף, מעמד הר-סיני, ארבעים שנה במדבר, כיבוש הארץ בצורה ניסית ועוד. היא התורה היחידה העומדת בפני מבחן ההיסטוריה וההגיון, פשוט, כי היא היחידה הטוענת לתורה שניתנה להמונים במעמד אלוקי לאומי.
מכאן שהיהדות היא אמת בודאי, ב-100 אחוז ללא ספיקות כלל. 


כאשר עם שלם מעביר מדור לדור מאורעות היסטוריים כלל-לאומיים, לא ניתן להתכחש אליהם רציונלית.
אז אנו יודעים שהתורה היא אמת - בזכות שיש לנו היסטוריה נאמנה בת אלפי שנים, המתעדת ומאמתת את שליטתו של בורא עולם בעשרת מכות מצרים, בקריעת ים סוף, במשך 40 שנה במדבר, בנבואות לא הגיוניות שהתרחשו לאורך יותר מאלפיים שנה כמתואר בספר הספרים, ועיקר התגלותו של בורא עולם בפני כל עם ישראל במעמד הר-סיני.
אבותינו ואבות אבותינו העבירו בנאמנות את התורה והחגים והמצוות, והיו מוכנים להקריב את חייהם בכל דור על אמיתותה. אנו לא מאמינים ביציאת מצרים רק "בגלל שזה כתוב בתורה", אלא בזכות אבותינו המעבירים את התורה מדור לדור כהיסטוריה הלאומית של עמנו מזה 3300 שנה. 

 
עם ישראל הוא העם היחיד בעולם שקיבל הוראות יצרן מפי א-לוהים בפני עם שלם, בהתגלות אלוקית ובנסים המוכיחים את שליטתו בטבע, ואין תורה שהשפיעה יותר על העולם מתורת היהודים. גם קיומו של עם ישראל מוכיח את שליטתו הנסית של הבורא בהיסטוריה, היות ועם ישראל הוא העם היחיד בעולם שהצליח לשרוד כל כך הרבה השמדות ואנטישמיות במשך אלפי שנים, הוא פוזר בכל רחבי העולם, נותר מועט ושרד ללא שלטון וצבא בזמן שכל האימפריות והעמים הקדומים התבוללו ונעלמו - ואף לאחר כל אלה עם ישראל שב לארצו אחרי אלפיים שנות גלות, כשכל מסכת התלאות הזו כבר תוארה מראש בנבואות עתיקות יומן בתורה שמעביר העם היהודי מזה 3300 שנה. אנו יודעים מהו סוד נצחיותו!
 
חפש בבקשה בגוגל את המילים "שיחה גורלית". קרא את החוברת מתחילה ועד סוף, ובע"ה תבין את משמעות החיים.
 
בברכה,
דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:יהדותנצרות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה