תורה ומדע

כרונולגיה המצרית

  • ז' תמוז התש"פ
אא

שאלה

נאמר לי שהכרונולגיה המצרית כמו שמתעדים ההיסטוריונים לא מסתדר עם סיפורו של נוח והמבול בגלל שבמבול לא נשאר אדם חי אחד ולפי ההיסטוריה המצרית הייתה קיימת עוד לפני המבול

תשובה

בס"ד
 
שלום וברכה,

 

למעשה, יש להתייחס לעובדה מרתקת, והיא שכל העמים בעולם, ואפילו העמים העתיקים ביותר שידועים לנו, אינם מעבירים היסטוריה שעולה על 4300 שנה! אפילו סין, שהיא התרבות העתיקה ביותר שמוכרת לנו, מספרת כי התחילה לפני 4000 שנה בקירוב.
כעת, החוקרים מעוניינים לייחס תקופות עתיקות יותר לאנושות על פי תיאורית האבולוציה, אך ההיסטוריה האנושית סותרת זאת. אילו היו בני אדם חיים בעולם עשרות אלפי שנים - ללא ספק היו בעולם שלנו מסורות היסטוריות וספרי היסטוריה בני יותר מ-4300 שנה.
 
האמת צריכה להיאמר, שכאשר אנו מוצאים כתובת עתיקה, אם אין לנו תיעוד היסטורי של הכתובת הזו בעם - לא נוכל לדעת בשום אופן בוודאות מתי היא נכתבה. תיארוך של פחמן 14 רחוק מלהיות מדוייק מעבר לאלפי שנים ספורות, ואפילו החוקרים מרשים לעצמם להזיז את התאריכים של התיארוכים לפי התיאוריות. נא לראות את הכותרת "האם קיימות תרבויות עתיקות", ועדיף לקרוא את המאמר כולו:
https://www.hidabroot.org/article/98519
 במאמר שלעיל תוכל לקרוא על עוד הרבה תרבויות אחרות מכל רחבי העולם שמספרות על המבול של נח. דבר המעיד על כך שהם בניהם של נח: שם, חם ויפת, כפי המתועד בתורה.
 
התורה מגלה לנו שכל העמים בעולם הם צאצאי נח: שם, חם ויפת, ששרדו את המבול. לפיכך הגיוני שנמצא בעמים שונים מרחבי העולם סיפורים ואגדות ששמעו מאבותם על המבול של נח.
ואכן, מסתבר שכל התרבויות בעולם כולו מעבירים מסורת היסטורית ואגדית על מבול קדום שהכחיד את כל היצורים החיים, ורבים מהם מתארים את נח והצלה של משפחה אחת בתיבה ששרדה את המבול. כיצד ייתכן שתרבויות שרחוקות זו מזו יבשות וימים מספרות סיפור דומה על מבול כלל עולמי ועל התיבה של נח, אם לא שמעו את הסיפור מאבותם - שם, חם ויפת - בני נח ששרדו את המבול? זוהי איפוא הוכחה נוספת למסופר בתורה.

 

לעצם שאלתך על מצרים הקדומה -

אין זה נכון. מאחר שהמצרים הקדומים נכבשו ונכחדו כליל, כל התארוכים הנוגעים אליהם מבוססים על השערות, ולמעשה רוב מלכי מצרים מבוססים על תיעוד אישי מאוחר של אדם בשם מנתון שחי לפני 2000 שנה בלבד. עדויות חומריות למלכות מצרים מתחילות לפני כ-3000 שנה בתקופה היחידה בהיסטוריה שבה מצרים היתה עשירה ומפורסמת ומוכרת בעולם - בתקופתו של רעמסס השני.

 

ההיסטוריה העתיקה ביותר בעולם היא זו של סין, המתחילה בשושלת XIA, לפני 4000 שנה לערך. אף הם טוענים שהתחילו מאדם אחד.

 

התורה איננה אומרת שרק נח שרד, אלא כל בניו ונשותיהם. בניו היו שם, חם ויפת, אשר נפוצו לכל העולם, והתורה מציינת את התפתחות התרבויות הקדומות ותפוצתן מהם:

https://www.hidabroot.org/question/18055

   

בברכה,
דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:מצריםמבולאמיתות התורה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה